مدیر کل بنیاد مسکن تشریح کرد
مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت : در بحث های تخریب آوارداری ،پی کنی و واریز بلاعوض و معرفی به بانک جلوتر از برنامه زمانبندی هستیم .
کد خبر: ۹۵۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 26 April 2021

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : آواربرداری مناطق زلزله شهرسی سخت بصورت کامل انجام شده است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین جنتی افزود : برای دریافت تسهیلات بانکی مناطق زلزله زده شهر سی سخت تاکنون بیش از ۲۸۰۰ پرونده به بانک های عامل این شهر ارجاع شده است .
مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت : در بحث های تخریب آوارداری ،پی کنی و واریز بلاعوض و معرفی به بانک جلوتر از برنامه زمانبندی هستیم .
جنتی ادامه داد : از مجموع ۲۸۰۰ پرونده تشکیل شده زلزله سی سخت حدود ۸۵۰  نفر عقد قرارداد بانکی را جهت تعمیرات و احداث ساختمان های حادثه دیده انجام داده اند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک ۳ هزار تن میلگرد در انبار سی سخت مستقر شده است بیان کرد : ۸ تن سیمان رایگان به هر واحدی که عملیات اجرایی را شروع کرده است به تناسب پیرفت فیزیکی تحویل خواهند گرفت .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تن آماده موجود است اظهار داشت : عملیات اجرایی ۷۵۰ واحد ساختمانی با پی گیری انجام گرفته شروع شده است و مردم در حال حاضر در حال بازسازی هستند .
حسین جنتی افزود : تاکنون ۷۰ میلیارد تومان بصورت بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است که به تناسب پیشرفت فیزیکی بلاعوض متقاضیان آزاد می شود.
جنتی اضافه کرد : بلاعوضی که به حساب مردم واریز شده است در شهر مبلغ ۵۵ میلیون تومان به ازای هر واحد ساختمانی که تخریب و بازستزی می شود به حساب آنها واریز می شود که بخشی از این مبلغ بصورت حواله ای اقلامی مانند میلگرد ،آجر و بتن آماده با قیمت کارخانه به مردم تحویل می دهیم که با تحویل این اقلام و آزادی بخشی از حساب بلاعوض  مردم می توانند با استفاده از حساب آزاد شده قیمت کالای دریافتی از انبار بنیاد را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه در شهر حدود ۱۰۱۹ واحد واحد خسارت دیده گزارش شده است بیان کرد : در روستاههای شهرستان دنا ۶۸۰ واحد و ۱۰۰ واحد در روستاههای شهرستان بویراحمد هم مرز با شهرستان دنا نیز  آسیب دیده اند .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد : ۲۹۰۰ واحد نیز تعمیری بوده است  که سرجمع ۴۷۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله شهرستان دنا بوده است که در حال عملیات بازسازی و تعمیر هستیم .
حسین جنتی اضافه کرد : ساختمان هایی که مجدد ساخته می شود یک ناظر ساختمانی از طریق سازمان نظام مهندسی تحت نظارت سازمان مهندسی ساختمانی معرفی می شود ضمن اینکه تمام مصالح که تحویل مردم داده می شود استاندارد هستند که بتن آماده روزانه انجام آزمایش می شود که این نظارت ها مستمذ هست و نظارت عالیه استان نیز بصورت هفتگی بازدید میدانی دارند  .
جنتی یادآوری کرد : تمام واحدهای بنیاد مسکن که تسهیلات به مردم داده است و تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار واحد در سطح استان ساخته شده است حتی یک واحد ساختمانی از آنها آسیب ندیده است .
توضیحات کامل مدیر کل بنیاد مسکن را در کلیپ زیر ببینید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار