جلال رشیدی کوچی با اشاره به اینکه شاهد شدیدترین وضع شیوع بیماری کرونا در 14 ماه گذشته در کشور هستیم، افزود: در شرایط فعلی آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به بالاترین حد رسیده است که به نظر می‌رسد ستاد ملی کرونا هیچ تصمیمی جهت بهبود وضعیت این بیماری خطرناک اتخاذ نکرده است.
کد خبر: ۹۵۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 26 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا:همان‌طور که انتظار می‌رفت، با پایان تعطیلات و انجام مسافرت‌های نوروزی و دید و بازدیدها، مجدداً با شیب صعودی ابتلا و مرگ‌ومیر مواجه هستیم و هنوز به قله موج چهارم همه‌گیری کرونا در کشور نرسیده‌ایم.

در واقع از ابتدای شیوع ویروس کرونا و هر بار پس از یک دوره عادی‌انگاری آن، شاهد این فراز و نشیب‌ها در کنترل و مدیریت این بیماری بوده‌ایم اما آنچه به نگرانی‌ها در این خصوص دامن می‌زند، احتمال ورود کرونای جهش یافته از کشورهای هند و پاکستان و... است که سرعت انتقال و مرگ‌ومیر بیشتری دارد.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان با بیان اینکه ستاد ملی کرونا هیچ اراده‌ای برای کنترل و مهار این بیماری خطرناک در کشور ندارد، گفت: متاسفانه مسئولان ابتدایی ترین موارد و نکات بهداشتی در روزهای گذشته و پیک‌ها مانند کنترل ورود و خروج به شهرها، بستن جاده‌ها، لغو طرح ترافیک در شهرهایی مانند تهران و مناطق پر خطر را رعایت نمی‌کنند.

جلال رشیدی کوچی با اشاره به اینکه شاهد شدیدترین وضع شیوع بیماری کرونا در 14 ماه گذشته در کشور هستیم، افزود: در شرایط فعلی آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به بالاترین حد رسیده است که به نظر می‌رسد ستاد ملی کرونا هیچ تصمیمی جهت بهبود وضعیت این بیماری خطرناک اتخاذ نکرده است.

وی به رها شدگی در کنترل بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بارها نمایندگان به شرایط موجود و عدم کنترل بیماری کرونا اعتراض کردند اما اتفاقی رخ نداد.

عضو مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه کنترل بیماری کووید- 19 در اختیار وزیر هم نیست، بیان کرد: بعضی از نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح وزیر بهداشت گرفتند اما باید پذیرفت که صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه وزیر قصد کنترل شرایط را ندارد با واقعیت همخوانی ندارد.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه تصمیم گیر اصلی موضوع کرونا شخص رئیس جمهور است، ادامه داد: زمانی که مسئولان ابتدایی ترین اقدامات را جهت کنترل بیماری کرونا انجام نمی دهند نمی توان انتظار شرایط مطلوب داشت.

استاندار اختیارات زیادی در تصمیم گیری‌های کرونا ندارد

رشیدی گفت: طی جلساتی که با هدف کنترل و اتخاذ تصمیم مبنی بر کنترل بیماری کرونا با استاندار برگزار کردیم آقای رحیمی عنوان کرد که اختیارات زیادی در تصمیم گیری های بیماری کرونا در اختیار ندارد.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان تصریح کرد: اگرچه در پیک سوم نمایندگان با استاندار جلسه‌ای را برگزار کردند اما آقای رحیمی بر این باور بود که اقدامات و تصمیم گیری های کنترل بیماری کرونا باید از ستاد ملی کرونا تبعیت کند.

رشیدی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان های حوزه انتخابیه تکمیل شده است، ادامه داد: شهرستان های پاسارگاد و ارسنجان هم چندان تفاوتی با مرودشت ندارند و از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند.

 

شرایط فارس بهتر شود احتمال تمدید نشدن محدودیت ها وجود دارد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز با بیان اینکه محدودیت های کرونایی در استان فارس تا پایان هفته تمدید شد، گفت: در صورتی که شرایط بهتر شود امکان دارد که محدودیت ها دیگر تمدید نشود اما اگر شرایط به همین وضع باشد یا بدتر شود قطعا مجددا محدودیت ها تمدید خواهد شد.

عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با «ایلنا» با بیان اینکه برداشته شدن و ادامه محدودیت ها به تصمیم ستاد ملی کرونا بستگی دارد، افزود: با توجه به اینکه اصناف و مشاغل دو سه هفته به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل بودند بنابراین این مهم سبب شد تا مغازه داران و فعالان فشارهای زیادی را در بخش های اقتصادی متحمل شوند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه بخشی از تصمیمات کرونا در سطح ملی اتخاذ می شود، ادامه داد: قطعا اگر تفویض اختیار در بخش تصمیمات انجام شود و تصمیم گیری ها به استان ها واگذار شود و شرایط به سمت بهبودی پیش رود امکان برداشتن محدودیت ها وجود دارد.

وی بیان کرد: در صورتی که عدم رعایت پروتکل‌ها باعث شود آمار مبتلایان افزایش یابد و ظرفیت بیمارستان‌ها همچنان تکمیل باشد به ناچار در جهت سلامتی مردم محدودیت ها را تمدید خواهیم کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر تقریبا ظرفیت تمام بیمارستان‌های استان تکمیل شده است، ادامه داد: همکاری مردم در روزهای گذشته باعث شده تا شاهد روند مطلوب تری باشیم اما نباید فراموش کرد که ظرفیت بیمارستان ها تقریبا تکمیل است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم که با نرفتن به مکان های شلوغ و کاهش ترددها از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنند، ادامه داد: خوشبختانه استان فارس از قله بیماری کرونا عبور کرده است بطوری که شاهد کاهش پیک در استان هستیم.

هنوز موردی از کرونای هندی در استان مشاهده نکرده‌ایم

به گفته وی در روزهای گذشته شاهد کاهش ناچیز ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان هستیم.

قاسمپور در ادامه با اشاره به اینکه هنوز موردی از کرونا هندی در کشور و استان مشاهده نکرده‌ایم، ادامه داد: قطعا این نوع کرونا به مراتب خطرناک تر از دیگر نوع‌های کرونا است بطوری‌که این گونه از کرونا به شدت تهدید جدی برای سلامت مردم کشور و استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا جهت رعایت و پیشگیری این بیماری کنترل تردد و عبور و مرور اتباع پاکستانی و هندی را به تصویب رساند، افزود: قطعا در فرودگاه‌هایی مانند شیراز که پروازهای بین المللی انجام می شود تردد و ورود اتباع هندی و پاکستانی کنترل می‌شود.

معاون استاندار فارس گفت: تا زمانی که مردم رعایت کنند ورود هر نوع کرونا به کشور و استان خیلی نمی‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد اما شرکت مردم در تجمعات باعث افزایش مبتلایان می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترددی خودورو ها در شب های قدر برداشته خواهد شد، اظهار داشت: ذکر این نکته ضروری است که مراسم شب ها قدر باید در فضای باز و به مدت دو ساعت برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار