پزشکان برای جلوگیری از کسلی و سنگینی سر دل پس از افطار، راهکار‌هایی برای روزه داران در نظر گرفتند.
کد خبر: ۹۵۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 25 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: یکی از مواردی که ممکن است افراد در ماه رمضان به دلیل پر بودن معده پس از خوردن وعده افطار با آن روبرو شوند، بی حالی و احساس سیری است. برای همین منظور، پزشکان توصیه‌هایی را برای جلوگیری از این امر داشته‌اند.

جویدن خوب غذا و دست کشیدن از خوردن به هنگام افطار در صورت پری معده ضرورت دارد و در صورتی که روزه دار هنگام افطار احساس سیری دارد، باید اندکی صبر کند و به معده استراحت بدهد تا بتواند غذا را گوارش کند.

بهتر است وعده غذایی را دو مرحله کند؛ ابتدا با خرما، آب یا سوپ شروع کرده تا معده برای خوردن غذا آماده شود و در مرحله دوم، غذای اصلی سرو شود و باید مواظب بود تا غذا به آرامی خورده شود.

چگونه بعد از افطار سرحال باشیم؟ضرورت دارد تا وعده‌های غذایی کوچک به جای یک وعده بزرگ میل شود. این کار می‌تواند در طول ساعات افطار صورت پذیرد و دستگاه گوارش به شکل مفیدتری عمل کند؛ همچنین خوردن میوه جات و سبزیجات تازه روند گوارش را تسهیل کرده بنابراین باید از غذا‌های آماده پرهیز شود.

نوشیدن آب، آب لیمو و نعنا یا نوشیدن چای نعنا با اندکی لیمو در ماه رمضان برای تقویت روند گوارش و آرام کردن معده و درمان اختلال‌های آن ضرورت دارد.

کاهش میزان قند‌ها در وعده افطار نیز اهمیت دارد چرا که شیرینی جات دارای مواد قندی فراوان به بی حالی و خواب آلودکی منجر می‌شود.
چگونه بعد از افطار سرحال باشیم؟به جای آن می‌توان از میوه جات یا شیرین جات با قند پایین یا از عسل بجای شکر هنگام درست کردن شیرینی جات خانگی بهره برد همچنین باید از مصرف مستقیم کافئین پس از افطار مانند نوشیدن چای یا قهره پرهیز کرد و پس از مصرف یک وعده غذایی چرب، ورزش کوچکی مانند پیاده روی انجام داد.

هنگامی که بدن بر اثر خوردن وعده سنگین در افطار، بخواهد خواب کمتری را تجربه کند، با مشکلاتی روبرو شده و این مسأله سبب بی حالی می‌شود.

برچسب ها: ماه رمضان ، افطار ، بیحالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار