فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سرپل ذهاب گفت: برنامه‌های آیین گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز از شبکه سیمای استان کرمانشاه و یکی از شبکه‌های ملی با توجه به شرایط کرونا، به صورت زنده پخش می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 25 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سرهنگ پاسدار نوروز اکبری با گرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز افزود: هر سال در چنین زمانی شاهد میزبانی قریب ۳۵ هزار نفر از راهیان نور و مشتاقان در ارتفاعات بازی دراز بودیم اما امسال دومین سالی است که بخاطر شرایط بد کرونایی که پیش آمده، این مراسم برگزار نمی‌شود.

وی اظهار داشت: همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و امسال بنا به تدبیر سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه این برنامه به صورت زنده روز یکشنبه پنجم اردیبهشت از ساعت ۱۰ از محل یادمان شهدای بازی دراز و جوار قبور مبارک شهدا به صورت زنده از شبکه استانی زاگرس و چندین شبکه سراسری برای هموطنان پخش خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب گفت: انتظاری که داریم اینکه دوستداران شهدا و مردم فهیم کشور با توجه به شرایط قرنطینه خانگی به منطقه نیامده و این برنامه را از طریق تلویزیون پیگیری کنند.

سرهنگ پاسدار اکبری ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، دعوت از پیشکسوتان حوزه جهاد و شهادت که در این عملیات حضور قوی داشتند از جمله برنامه‌های بزرگداشت این واقعه غرور آفرین است که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزارتن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار