رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت محصول باقلا از سطح بیش از ۱۵۱ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 25 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،اردشیر نورمحمدی افزود: پیش بینی می‌شود امسال از سطح مزارع زیرکشت این محصول با عملکرد ۱۰ تن در هکتار، در مجموع یک هزار و ۵۱۰ تن باقلا برداشت شده و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار داشت: کار برداشت نوبرانه صیفی جات از نیمه دوم فروردین سال جاری در شهرستان آغاز شده و اینک قیمت نوبرانه هر کیلوگرم باقلا در بازار پنج هزار تومان است.

رییس جهاد کشارزی سرپل ذهاب تاکید کرد: در راستای اصلاح الگوی کشت و ارتقای اقتصاد خانوار کشاورزان در سال زراعی جاری ۱۵۱ هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافت.

وی یادآور شد: بخشی از محصول باقلای تولیدی شهرستان برای فروش به شهرهای همجوار و مراکز استان‌ها ارسال و بخشی دیگر نیز در بازار کرمانشاه به فروش می‌رسد.
«باقلا، حاوی ویتامین های آ. ب. ث و املاح مفیدی از جمله آهک، فسفر، آهن و غیره است و به همین علت در گروه خوراکی های خون ساز قرار دارد و مغز قلم استخوان ها را نیز تقویت می‌کند»
«دانه های باقلا در تقویت اعصاب مفید است و اثر نرم کننده و از بین برنده التهاب را در بدن انسان دارد اما هر سال در فصل برداشت و عرضه این محصول در بازار برخی افراد دچار بیماری فاویسم یا حساسیت به باقلا می‌شوند»
«یکی از علایم این بیماری کم خونی است که در نوع شدید آن اگر به سرعت درمان نشود منجر به مرگ می‌شود»
«زرد شدن چهره و تغییر رنگ ادرار، سردرد، تهوع، رنگ پریدگی، استفراغ، افزایش ضربان قلب و افت فشار خون از جمله علائم فاویسم است که بر اثر تخریب گلبول های قرمز بوجود می‌آید»

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت، ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار