استاندار خوزستان گفت: طبق بررسی انجام شده، ویروس نوع هندی کرونا، بسیار کشنده‌تر و مسری‌تر از گونه انگلیسی آن است لذا پیشگیری از این ویروس باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 24 April 2021

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در استانداری خوزستان بیان کرد: ورود گونه انگلیسی به کشور زمانی رخ داد که در سطح کشور شرایط آرام و با ثباتی داشتیم و اگر گونه هندی کرونا وارد کشور و از جمله خوزستان شود با توجه به اینکه در دوره اوج بیماری بوده به لحاظ ظرفیت تخت های بیمارستانی دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: لازم است که در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در خوزستان، نسبت به کنترل مبادی ورودی از جمله ورود و خروج خدمه کشتی‌ها در بندرامام خمینی(ره) تمهید لازم برای جلوگیری از ورود گونه هندی کرونا برنامه‌ریزی شود.

۵۷ درصد موارد ابتلا به کرونا در خانواده‌ها است

استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار، ۵۷ درصد موارد ابتلا به کرونا در خوزستان، از رفت و آمد خانوادگی و دید و بازدیدها است لذا اگر رعایت نکنیم و این ارتباط را کاهش ندهیم همه گرفتار این بیماری خواهیم شد.

شیب بیماری در خوزستان رو به کاهش است

وی با بیان اینکه شیب بیماری در خوزستان رو به کاهش است و امیدواریم تا ۲ هفته آینده شرایط قابل قبولی داشته باشیم افزود: در کنار همه تلاش‌هایی که مسوولان ، دستگاه‌ها و اصناف انجام می‌دهند از مردم انتظار داریم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: از هر فردی که تست گرفته می‌شود باید به او گفته شود که تا ۲۴ ساعت و پس از مشخص شدن نتیجه در قرنطینه خانگی بوده و با کسی تماس نداشته باشد تا بیماری گسترش پیدا نکند.

برگزاری آیین احیای شب قدر در فضای باز مانعی ندارد

وی در خصوص آیین احیای شب قدر بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری آیین احیای شب قدر و نیز نماز عید فطر در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد؛ همچنین تردد شبانه خودروها در شب‌های احیا مشکلی ندارد.

سلیمانی دشتکی افزود: پیشگیری از ابتلا به کرونا، جزو وظایف شرعی و قانونی همه ما محسوب می‌شود و امیدواریم در این ماه مبارک همه بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه لازم است که آخرین اخبار کرونایی خوزستان روزانه از طریق شبکه استانی به مردم اطلاع رسانی شود ادامه داد: همچنین لازم است جرایم نقض تردد شبانه مجدد یادآوری شود.

خوزستان به لحاظ تعداد واکسیناسیون رتبه دوم کشور را دارد

استاندار خوزستان بیان کرد: استان خوزستان در زمینه واکسیناسیون کرونا، رتبه دوم کشور را در اختیار دارد اما با توجه به نسبت جمعیتی استان به کشور رتبه اول را داریم.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن سالن‌های ورزشی و تالارها برای انجام واکسیناسیون افزود: این اقدام کمک بزرگی بود که جا دارد از اصناف و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تشکر کنم.

دستگاه قضایی با کسانی که مقررات بهداشتی را نقض می‌کنند برخورد کند

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اصناف گروه یک شغلی حداکثر تا ۱۱ شب می‌توانند فعالیت کنند.گفت: لازم است دستگاه قضایی با کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و یا تعطیلی‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد لازم را داشته باشد.

وی افزود: برخی شهرستان ها از جمله مسجدسلیمان، شادگان، لالی، شوشتر و اندیمشک در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم کاری داشته‌اند که این موضوع باید بررسی شود.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۵ شهرستان در حالت نارنجی قرار دارند. پنج شهرستان استان نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار