معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم گفت: ۵۰۰ بسته افطاری بین مددجویان هلال احمر این استان در قالب طرح داوطلبی خدیجه ام‌المومنین حامی نبوت با مشارکت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و همکاری موسسه خیریه امام صادق(ع) با آغاز ماه رمضان توزیع شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 24 April 2021

به گزارش تابناک قم، امیر حسین علیمردانی با اعلام خبر فوق افزود: طرح داوطلبی خدیجه ام المومنین حامی نبوت برای هفتمین سال متوالی به همت معاونت امور داوطلبان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم به صورت متفاوت از سال‌های قبل در ایام وفات حضرت خدیجه(س)  اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح مذکور در سال‌های گذشته به صورت برپایی سفره‌های مهربانی و اطعام بیش از هزار تَن از مددجویان، خیران، پرسنل، امدادگران و جوانان به همراه اجرای برنامه‌های متنوع از قبیل سخنرانی مذهبی، عزاداری و مسابقه‌های فرهنگی به منظور گرامیداشت مقام شامخ ام المومنین حضرت خدیجه برگزار می شد که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این طرح به ۲ صورت توزیع بسته‌های افطاری بین نیازمندان و برگزاری مسابقه کشوری کتابخوانی می.باشد.

علیمردانی ادامه داد: توزیع ۵۰۰ بسته افطاری در شب و روز وفات حضرت خدیجه بین مددجویان هلال احمر با مشارکت موسسه خیریه امام صادق و همچنین تهیه ۵۰ سبد کالا توسط خیران و توزیع بین بیماران صعب العلاج و نیازمندانی که دارای پرونده‌های درمانی در هلال احمر هستند نیز در قالب این طرح اجرا شد.

معاون هلال احمر قم خاطر نشان کرد: همراه با بسته‌های افطاری و سبدهای کالا کتاب محبوبه الرسول در خصوص زندگینامه حضرت خدیجه که توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه تهیه شده بود، توزیع شد تا مددجویان نیز بتوانند در مسابقه فرهنگی که به مناسبت این ایام طراحی شده است، شرکت کنند.

علیمردانی به اجرای مسابقه کشوری کتابخوانی محبوبه الرسول اشاره کرد و گفت: با توجه به ایام وفات سوگواری حضرت خدیجه کتاب محبوبه الرسول در قالب فایل پی.دی.اف در سایت جمعیت هلال احمر قم قرار گرفته است و علاقه‌مندان در سراسر کشور می توانند با پاسخ به سوال‌های انتهایی کتاب، در این مسابقه حضور پیدا کنند.

وی به نحوه شرکت در این مسابقه فرهنگی اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه باید به ۴۰ سوالی که در پایان کتاب مطرح شده است پاسخ داده و پاسخ سوال‌های خود را در قالب یک عدد چهل رقمی بدون فاصله از چپ به راست به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۲۲۷۰۰۲۵۸۸ ارسال نمایند.

علیمردانی افزود: علاقه‌مندان از دوم تا بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارند در این مسابقه حضور پیدا کنند و در ایام عید فطر نیز در قرعه کشی که صورت خواهد گرفت، به مناسبت ۲۵ سال زندگی با برکت حضرت خدیجه با حضرت محمد به ۲۵ تَن از برندگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم جایگاه اصلی و ویژه‌ی حضرت خدیجه به عنوان حامی نبوت در مسائل مادی و معنوی و اشاعه دین مبین اسلام و نخستین زن مسلمان تاریخ را تبیین نماییم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار