مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: آماده همکاری با بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم برای ساماندهی بازار کهنه هستیم.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 24 April 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا مظفری در جلسه‌ای مشترک با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم که با حضور غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم برگزار شد با تأکید بر اصلاح قوانین برای تسریع سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی در شهر اظهار کرد: متأسفانه در قم قوانین و مقررات مانع جذب سرمایه‌گذار در شهر شده است.

وی با تأکید بر همکاری دستگاه‌های مربوطه در حل چالش‌ها و مشکلات پیش رو افزود: قم ظرفیت و پتانسیل بالایی در تمام حوزه‌ها داشته و باید از این فرصت برای رسیدن به اقتصاد پایدار شهر کمک گرفته و شهرداری قم آمادگی همکاری با بخش خصوصی و سایر ارگان‌ها را دارد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم ورود شهرداری برای ساماندهی بازار کهنه را اقدامی در مسیر تسهیل مشکلات شهر دانست و تصریح کرد: سازمان میادین با خرید زمینی به مساحت حدود چهار هزار مترمربع در کنار بازار کهنه امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این مکان فراهم کرده است.

وی سرمایه اولیه شهرداری را برای آغاز ساخت‌وساز حدود ۱۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: طبق روال قوانین شهرداری، زمین و اخذ مجوزها با شهرداری و هزینه ساخت با سرمایه‌گذار بخش خصوصی بوده و در حال حاضر ایمن‌سازی و پایدارسازی زمین از طرف مدرسه مجاور و بازار کهنه انجام‌شده است.

مظفری با دعوت از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم برای مشارکت در این طرح خاطرنشان کرد: معماری این مرکز تجاری نیز متناسب با بازار کهنه انجام خواهد شد و امکان صدور کاربری‌های مختلف به‌جز مسکونی با سطح اشغال ۸۰ درصد را دارد.

وی از تأمین پارکینگ موردنیاز آن نیز خبر داد و یادآور شد: ساخت ۱۱ هزار مترمربع بنا امکان ساماندهی مشاغل مرتبط به میراث فرهنگی و صنایع‌دستی را داده و امیدواریم بتوانیم علاوه بر ایجاد رونق دوباره در بازار کهنه بخشی از اقتصاد این منطقه را نیز پویا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار