مدیر امور آبفا کنگاور گفت: آب چاه‌های این شهرستان بسیار کم است و تنها راه برای عبور از بحران کم آبی مدیریت مصرف او صرفه‌جویی ست.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 24 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حببب اله خزایی با بیان اینکه شیوع کرونا در فصل گرما مصرف آب را افزایش می‌دهد، مردم شهرستان را به صرفه جویی و همکاری در مدیریت مصرف بهینه آب دعوت کرد.
وی با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی بارندگی ها در سال جاری در کنگاور ادامه داد: نزولات آسمانی از ۴۴۱ میلی‌متر بارندگی سال گذشته به ۲۹۴ میلی‌متر در سال جاری کاهش یافته که این آمار ناقوس بحران کم آبی را به صدا در آورده است.
خزایی، برداشت بی‌رویه و آبیاری غیر اصولی اراضی کشاورزی توسط کشاورزان و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی را عوامل تشدید کننده کم آبی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: همه این عوامل باعث کم شدن دِبی برداشت آب شرب در این شهرستان شده است.
خزایی با بیان اینکه کنگاور به عنوان سومین شهرستان استان کرمانشاه از نظر جمعیتی دارای ۲۱ هزار و ۲۶۰ مشترک شهری و شش هزار و ۱۵۷ مشترک روستایی است، افزود: نیاز آبی بخش شهری با ۱۲ حلقه چاه با حداکثر تولید ۳۵۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود.
مدیر امور آبفا کنگاور گفت: از ۷۸ روستای بخش مرکزی نیز تعداد ۴۸ روستا تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند که منابع تامین آنها ۲۸ حلقه چاه و ۶ دهنه چشمه با حداکثر تولید ۱۵۰ لیتر در ثانیه است.
خزایی در خصوص برنامه‌های پیشگیری آبفا در زمان کم آبی یادآور شد: یکی از برنامه‌های اصلی این امور در راستای پیشگیری از بحران و قطع آب در فصل گرما، نصب تعداد ۲۰ دستگاه فشار سنج در سطح شهر و تنظیم شیر فلکه ها و جلوگیری از بالا رفتن فشار شبکه است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کنگاور در خاتمه تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم با مشارکت در مدیریت مصرف بهینه و صرفه جویی آب و پرهیز از مصارف غیر ضروری ما را در گذر از بحران کم آبی یاری کنند.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار