رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تامین آب کانون‌های گرد و غبار را مهم‌ترین عامل موفقیت طرح نهالکاری در این مناطق عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 24 April 2021

امیرحسین رجایی رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان درخصوص آخرین وضعیت نهالکاری در کانون‌های گرد و غبار در استان گفت: سازمان آب و برق استان در زمینه تامین آب از کانال کوت امیر از ابتدای این عملیات ملی همکاری بسیار خوبی داشته است.

او با بیان اینکه موسسه جهاد نصر براساس طرح‌های اولیه ارائه شده از سوی مهندسان مشاور سازآب پردازان اقدام به احداث کانال شهید پورشریفی و کانال‌های فرعی کرده، اما این کانال‌ها تاکنون تکمیل نشده اند و نیازمند اعتبار لازم در این زمینه دارند، اظهار داشت: این در حالی است که تامین آب از کانال مذکور باید انجام شود، چراکه کانال‌های فرعی مسیر این موسسه بطور کامل به بهره برداری نرسیده اند.

رجایی بر همکاری بیش از پیش سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب موردنیاز برای آبیاری نهال‌های کاشته شده در عرصه‌های بیابانی از کانال کوت امیر افزود: همچنین نیازمند همکاری در زمینه ایستگاه پمپاژ اصلی واقع در منطقه جنگیه هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه راه اندازی ایستگاه‌های پایش و سنجش گردوغبار از جمله نیاز‌های مهم در این عرصه‌ها به شمار می‌رود، تصریح کرد: تعدادی ایستگاه از سوی اداره محیط زیست در سطح شهر مستقر شده است، اما باید این ایستگاه‌ها در کانون‌های فعال ماسه‌ای و عرصه‌های رسی که منشاء گرد و غبار هستند مستقر شود که امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد، چون نقش مهمی در کنترل ریزگرد‌ها دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار