مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: ۶٢۴ نفر در این دوره برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان ثبت نام کردند که این تعداد، ۹۶ درصد میزان ثبت نامی دوره گذشته است.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 05 April 2021

‍۶٢۴ نفر برای داوطلبی انتخابات شوراهای شهر دراستان سمنان ثبت‌نام کردند

 

به گزارش تابناک سمنان  سیدعباس دانایی در دومین نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: بیشترین ثبت نام متعلق به شهر شاهرود با ۱۳۴ نفر و کمترین میزان ثبت نامی در ۳ شهر کهن‌آباد، کلاته‌خیج و ایوانکی با ۹ نفر ثبت نام بود.

وی یادآور شد: در شهر شاهرود به ازای هر ۱۹ نفر یک نفر برای شورای اسلامی شهر و در شهر سمنان به ازای هر ۱۲ نفر یک نفر انتخاب می‌شوند. 

دانایی گفت: بر اساس تفکیک جنسیتی، ۸۷.۷ درصد افراد ثبت نامی را آقایان و ۱۲.۳ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان بیان کرد: ۷۴.۲ درصد داوطلبان شرکت در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر در استان به صورت حضوری و ۲۵.۸ درصد به صورت غیرحضوری اقدام به ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: ۷۴ درصد از ثبت نام کنندگان برای داوطلبی در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان سمنان دارای مشاغل آزاد و دولتی و همچنین از بازنشستگان هستند.

دانایی گفت: ۲۱ درصد ثبت نام کنندگان را بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ١٨.۵ درصد ۴۱ تا ۴۵ سال و ۱۵ درصد را ۳۰ تا ۳۵ سال تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: ۱۸ درصد از مجموع ۶۲۵ نفر ثبت نام کننده برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان را ایثارگران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: ۱۶ درصد از داوطلبان این دوره سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر دوره های گذشته را دارند.

دانایی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دهمین جلسه ستاد انتخابات کشور و با موافقت هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و بر اساس ظرفیت‌های مجموعه وزارت کشور، در مراکز استان ها برای تامین صندوق الکترونیکی اخذ رای اقدام و با این مصوبه در مرکز استان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که درخواست داریم تا این مهم در دو شهر دامغان و شاهرود نیز محقق شود.

وی یادآور شد: از ۱۶ تا ٢٢ فروردین ١۴٠٠ به مدت یک هفته ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

دانایی تاکید کرد: مبحث ثبت نام غیرحضوری و اطلاع رسانی در خصوص بستر فراهم شده برای ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی روستاها مورد توجه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان قرار داشته باشد.

وی گفت: ۳۷۰ روستا در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند که ۱۶ روستا دارای جمعیت بالای ۱۵۰۰ نفر و ۲۹۱ روستا دارای جمعیت زیر ۱۵۰۰ نفر هستند.

 مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان در هیات اجرایی در حال انجام است و ۲۱ فروردین اسامی افرادی که تایید یا رد صلاحیت شدند، توسط هیات های اجرایی اعلام خواهد شد.

در مجموع ۹۵۳ نفر برای حضور در شورای اسلامی روستاها در سراسر استان انتخاب خواهند شد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خرداد ۱۴۰۰ همگام با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار