عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: تداوم روند صعودی ابتلا و بستری بیماران کووید19 در قم می تواند این استان را دوباره به منطقه نارنجی کرونایی وارد کند.
کد خبر: ۹۵۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴ 30 March 2021

به گزارش تابناک قم، محمدحسن محمودیان با اشاره به آخرین آمارها از وضعیت نمونه گیری های کرونایی در استان بیان کرد: در هفته منتهی به بیست و نهم اسفند ماه، حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نمونه گیری کرونا در استان انجام شده که حدود ۷۰۰ مورد از این نمونه ها مثبت بوده است.

وی افزود: آمار بستری های جدید کرونایی نیز نشان می دهد که میانگین روزانه بستری جدید در استان حدود 25 نفر است.

عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال درباره آمار هفتگی جانباختگان کرونایی در استان نیز اذعان کرد: آمار هفتگی جانباختگان کرونایی در هفته منتهی به بیست و نهم اسفند ماه، ۶ نفر است که متأسفانه این تعداد در هفته اخیر باز هم افزایش نشان می‌دهد.

محمودیان با اشاره به ورود قم از منطقه آبی به منطقه زرد کرونایی افزود: مرز علمی تعریف شده برای ورود به محدوده زرد کرونا، عدد ۱ و البته عدد ۲ نیز برای ورود یک شهر به منطقه نارنجی تعریف شده است که اکنون قم در عدد ۱.۶۶ قرار دارد و با تداوم وضعیت فعلی، بعید نیست که قم دوباره وارد منطقه نارنجی شود.

وی درباره آخرین وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قم اظهار کرد: صنایع و اصناف، دفاتر پلیس+10، مراکز شماره گذاری خودرو، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، مراکز نگهداری سالمندان، مساجد، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، تالارهای پذیرایی، نانوایی ها، آرایشگاه ها، کافی نت ها، گیم نت ها، مطب ها و اماکن ورزشی و تفریحی از جمله مواردی هستند که درصد رعایت شیوه نامه ها در آن ها عدد ۷۵ و کمتر از آن را نشان می دهد و نیازمند توجه بیشتر در رعایت شیوه نامه ها هستند.

عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به فعالیت برخی گیم نت ها اشاره کرد و گفت: گیم نت ها با توجه به وضعیت زرد قم باید تعطیل باشند و اجازه فعالیت ندارند.

محمودیان همچنین درباره استفاده از ماسک توسط مردم گفت: آخرین آمار بیانگر استفاده حداکثر ۷۰ درصد مردم استان از ماسک است، به بیان دیگر متأسفانه همچنان و حداقل ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمی کنند، ضمن آن که آمار استفاده مردم از ماسک در وسائل نقلیه عمومی نیز عدد 66 درصد را نشان می دهد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار