در بازه زمانی دوم تا هشت فروردین ماه ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، یک شهرستان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.
کد خبر: ۹۵۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 28 March 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بررسی آمارها و وضعیت رنگ‌بندی استان فارس به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد که در بازه زمانی دوم تا هشت فروردین ماه 4 شهرستان در وضعیت قرمز، 2 شهرستان در وضعیت نارنجی، یک شهرستان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

به این ترتیب شهرستان‌های داراب، زرین دشت، پاسارگاد و ارسنجان به رنگ قرمز درآمده و شهرستان‌های مرودشت و ممسنی در وضعیت نارنجی هستند. سروستان تنها شهرستان آبی استان فارس است و دیگر شهرستان‌ها از جمله شیراز به رنگ زرد هستند.

در پی بحرانی‌تر شدن وضعیت کرونا در شهرهای استان فارس تعداد جان باختگان نیز افزایش یافته به گونه‌ای که از فوتی‌های تک رقمی در هفته‌های گذشته به فوت 20 نفر در 4 روز گذشته رسیده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا تاکنون، 190 هزار و 173 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده که نسبت به 186 هزار و 455 نفر که در هفته گذشته اعلام شد افزایش تقریبا 4 هزار نفری داشته است.

 

تعداد بستری‌ها در استان فارس نیز به 728 نفر رسیده که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز 114 نفر از این افراد به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند. تعداد بستری‌ها نیز در استان نسبت به هفته گذشته که 563 نفر بوده تقریبا 200 نفر بیشتر شده است.

روح‌الله حسینی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزایش موارد بستری و جان باختن بیماران کووید 19 را در استان به منزله به صدا درآمدن زنگ خطری جدی در استان دانست و خواستار پای‌بندی جدی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده‌انگاری شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از چرخش بی‌رحمانه ویروس کرونای انگلیسی سخن گفته و دید و بازدیدهای نوروزی و سفر را دو عامل تهدیدکننده برای سلامت عمومی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت قرمز در شهرهای استان فارس در حال افزایش است، اعلام کرد که به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها، با تهدیدی جدی مواجه هستیم و باید هوشیارانه و با پرهیز از سهل‌انگاری عمل کنیم تا بتوانیم این خطر را به کمترین میزان برسانیم.

به گفته لطفی در شرایط کنونی هیچ خدمت سلامتی بدون مشارکت مردم و پای‌بندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و به همین دلیل خواستار همکاری بیشتر مردم شده است.

در پی این وضعیت اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از در آستانه تکمیل قرار گرفتن ظرفیت بخش‌های ICU بیمارستان‌های مرجع کرونا در فارس خبر داد و آن را یک هشدار جدی در زمینه شیوع بیماری کرونا اعلام کرد.

 

برچسب ها: کرونا ، شهرهای فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار