رئیس هیئت نظارت انتخابات ری از بررسی دقیق صلاحیت کاندیداها و برخورد قانونی با متخلفان خبر داد و گفت: قول می‌دهم تحت تأثیر هیچ فشار سیاسی قرار نخواهیم گرفت و در مقابل گروه‌هایی که در دوره‌های قبل اهرم فشار داشتند ایستادگی می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 19 March 2021

 

مجید زارعی در نشست خبری تشریح اقدامات تأیید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر اظهار داشت: هیئت اجرایی و هیئت نظارت ‌باید همواره آنچه را مردم می‌خواهند دنبال کنند لذا با افرادی که شرایط و صلاحیت لازمه را ندارند مماشات نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت مستقل بوده و طبق مر قانون عمل می‌کند افزود: شفاف‌سازی روند تایید صلاحیت‌ها و برگزاری انتخابات از ملزومات انتخابات سالم است لذا قبل و بعد از انتخابات با خبرنگاران گفت‌وگو خواهیم کرد و از خبرنگاران می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارش خود را اعلام کنند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات شهرستان ری در ادامه گفت: هیئت نظارت به‌ هیچ ‌وجه زیر بار فشار سیاسی نخواهد رفت و با بهره‌گیری از تیم حقوقی قوی و با تکیه‌بر تمام توان از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

زارعی تصریح کرد: خواسته هیئت نظارت کسب رضایت عموم مردم است و به دنبال آن هستیم با برگزاری انتخابات سالم و دقت نظر کافی در تأیید و یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مشارکت مردمی را بالا ببریم چرا که به قطع یقین حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی و برملا خواهد کرد و مصونیت کشور بیش ‌از پیش بیشتر و مستحکم‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: شوراها با توجه به اینکه از جنس مردم و از دل مردم برخاسته‌اند بیشترین ارتباط را با قاطبه مردم و شهروندان دارند و هیئت نظارت در این دوره با همکاری مسئولان و دلسوزان نظام به مقابله با فسادها و فشارهای سیاسی خواهد پرداخت و همچنین در خصوص تخلفات مربوط به رأی‌ها اتوبوسی و یا کسانی که به‌صورت فامیلی وارد عرصه انتخابات می‌شوند برخورد و عمل خواهیم کرد.

رئیس هیئت نظارت انتخابات شهرستان ری بیان کرد: مطمئن باشید اگر نامزدی رد صلاحیت شود می‌تواند پیگیری کند و به مراجع بالاتر مراجعه کند اما اگر هیئت اجرایی کوتاهی کند و فردی که صلاحیت ندارد را تایید شود حق بر گردن ما خواهد بود لذا باید دقیق بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار