نماینده شیراز گفت: مگر سهم شاغلین و بازنشستگان کشوری و لشکری از کل شاغلین و بازنشستگان کشور چقدر است که به خودمان اجازه می دهیم برای حل مشکل آنها به قیمت ایجاد تورم، هزینه حقوق آنها را تامین کنیم؟ اگر در این دنیا کسی یقه ما را نمی گیرد بدانیم که آخرتی هم هست. اگر این نوع تامین مالی برداشت از جیب مردم نیست پس چه هست؟ اگر بنا باشد که به بدترین شکل، کشور اداره شود چه نیازی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است؟
کد خبر: ۹۵۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 19 March 2021
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری اظهار داشت: تامین مالی بودجه از طریق انتشار اوراق بدهی و اسناد خزانه تامین مالی از طریق ایجاد تورم و برداشت از جیب مردم است.
 
او ادامه داد: اگر به حق الناس اعتقاد داریم نباید به خودمان اجازه دهیم کسری بودجه از طریق مالیات تورمی تامین مالی شود. انتشار اسناد خزانه برای تامین هزینه های جاری، برداشت از جیب قشرهای کم‌درآمد و حقوق بگیران جامعه است.
 
جعفر قادری متذکر شد: هیچ شرع و هیچ قانونی به ما اجازه نمی دهد که برای افزایش حقوق کارمندان  و بازنشستگان کشوری و لشکری از جیب فقرا و حقوق بگیران ثابت، برداشت کنیم.
 
رئیس مجمع نمایندگان شیراز تصریح کرد: اگر تامین مالی از طریق ایجاد تورم بدترین شکل تامین مالی نیست، بدترین شکل آن کدام است؟ دولتی ها و مجلسی ها نباید به خودشان اجازه بدهند به این شکل آینده کشور تباه شود.
 
او بیان کرد: احساس براین است که دولت و مجلس بجای اینکه آستین‌ها را بالا بزنند و مکانیزم هایی در باره مشارکت بخش غیردولتی در اقتصاد تعریف کنند کمر همت بسته اند تا به بدترین شکل تامین مالی رو بیاورند.
 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه دولت خودش را از دریافت مالیات عاجز می داند و لذا به بدترین شکل تامین مالی که انتشار اسناد خزانه است رو آورده است. اگر مراجع از  استقراض های بدون برگشت پول توسط دولت اطلاع داشتند حتما حکم به حرمت آن می دادند.
 
او افزود: وقتی برای دولت مهم نیست که چه کسی می خواهد این استقراض ها را برگرداند، چرا هزینه های جاری خود را بالا نبرد؟ به اعتقاد بنده اگر بانک مرکزی پول چاپ کند و به دولت بدهد بهتر از این است که دولت اوراق بدهی را منتشر و از مردم استقراض کند و دو سال بعد با درآمد واهی و غیرواقعی تسعیر دارایی های خارجی بانک مرکزی بخواهد آن را تسویه کند.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی که روز به روز قدرت خرید مردم را تحلیل می برد و برایش مهم نیست که چه کسی ضرر می کند، چرا باید در هزینه های خودش صرفه جویی کند؟ اگر کارمندان دولتی با فحش دادن و بد و بیراه گفتن به من نماینده حقوقشان اضافه می شود، تکلیف شاغلین غیردولتی و بازنشسته های زیرپوشش صندوق تامین اجتماعی و سایر صندوقهای بازنشستگی چه خواهد شد؟
 
او ادامه داد: آیا شاغلین و بازنشسته های بخش های غیردولتی هم از این افزایش ها برخوردار می شوند؟ آیا واحدهای تولیدی هم می توانند به موازات افزایش حقوق کارمندان دولت، حقوق کارکنان خودشان را اضافه کنند؟ وقتی که چنین امکانی برای این واحدها نباشد راحت ترین شکل برخورد با این معضل تعطیلی واحد تولیدی است. از تعطیلی واحد تولیدی چه کسی منتفع می شود؟
 
جعفر قادری در پایان عنوان کرد: دولت و مجلس باید به خودشان بیایند و اجازه ندهند که بیش از این آینده کشور و سرنوشت جوان ها گرفتار بدفهمی ها و کج فهمی های من و امثال من در دولت و مجلس بشود. بیایید هم عهد شویم تا به این راحتی آینده کشور را به مخاطره نیاندازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار