استاندار خوزستان گفت: موارد بستری ناشی از شیوع ویروس کرونا در خوزستان از ۸۵ نفر روزانه به ۲۶۰ نفر ، معادل سه برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 06 February 2021

غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در سرسرای استانداری بیان کرد: به نظر می‌رسد فرمانداران پس از آبی شدن شرایط خوزستان، موضوع کرونا را رها کرده و به امورات دیگر پرداختند که اشتباه است. قبول داریم که مردم از وضعیت موجود خسته شده اند اما سلامتی آنها مهمتر از همه چیز است پس اگر عادی انگاری شود و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود شاهد پیک بیماری در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حساسیت کار نزد فرمانداران استان کمتر شده گفت: بیماری‌های عفونی به گونه‌ای هستند که با یک غفلت می‌توان شاهد یک انفجار بیماری در جامعه بود و تمام زحمات گذشته ما به هدر می رود.

وی ادامه داد: چرا شاخص های بیماری در شادگان باید اینقدر ضعیف باشد؟ این موضوع نشان می دهد که فرماندار آن منطقه، شرایط را رها کرده و توجهی به موضوع کرونا نداشته است که این قصور قابل قبول نیست. ما بارها در مورد اهمیت طرح شهید قاسم سلیمانی صحبت کردیم و جا دارد از دستگاه‌های پشتیبان این طرح تشکر کنم. همه دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی موظف به پشتیبانی از طرح سردار شهید قاسم سلیمانی هستند و هیچ کس حق ندارد پشتیبانی خود را کمتر کند چون یک دستور ملی است.

وی با بیان اینکه شادگان وضعیت نامطلوبی داشته و روند شیوع و تست های مثبت در این منطقه نگران کننده است گفت: این شهرستان باید در قرنطینه محلی و منطقه‌ای قرار گیرد و ورود و خروج به آن کنترل و اعمال محدودیت به صورت ویژه در آن اجرا شود. فرماندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان مسوول رسیدگی به این موضوع بوده تا شرایط در این منطقه به حالت عادی برگردد.

شریعتی بیان کرد: متاسفانه پارک‌های خوزستان در این روزها بسیار شلوغ هستند و مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که بسیار نگران کننده است. از مردم می خواهم که حافظ سلامت خود بوده و چند ماه دیگر تحمل کنند تا واکسن در کشور توزیع همگانی شود و چرخه انتقال بیماری قطع شود.

وی افزود: عمده آمار مبتلایان از رفت و آمدهای خانوادگی و تماس با بستگان است، لذا انتظار می‌رود که رفت و آمدهای خانوادگی به صورت مجازی برگزار شود. فرمانداران نباید اجازه دهند که شرایط برای انتشار بیماری مهیا باشد در غیر این صورت وضعیت به حالت اول برمی گردد. نیروی انتظامی از برگزاری تجمع‌ها در تمام شهرستان ها جلوگیری کند. از هم استانی های عزیز می‌خواهم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشرو باشند، تمام این تلاش‌ها برای حفظ جان مردم است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای ورودی خوزستان باید سختگیرانه تر عمل کنند گفت: معتقدم خودرو افرادی که تست کرونای آنها مثبت می شود، باید شناسایی شده و از تردد آن جلوگیری شود؛ همچنین آرامستان ها یکی از نقاط انتقال بیماری بوده که باید جزو محدودیت‌ها قرار گیرد و اگر لازم باشد بسته شوند تا از انتشار بیماری ممانعت شود. اداره کل صمت و شهرداری باید شرایطی برای اصناف و بازارهای روز اعمال کنند تا شاهد کاهش بیماری باشیم.

شریعتی در خصوص راهپیمایی روز ۲۲ بهمن نیز بیان کرد:آیین روز ۲۲ بهمن با تصمیم ستاد ملی کرونا به صورت رژه خودرویی و موتوری برگزار و سخنرانی آن به صورت کشوری و متمرکز انجام می شود.

وی افزود: منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب در شهرهای زرد اعمال شود؛ همچنین اصناف تا ساعت ۹ شب اجازه فعالیت دارند. نمایشگاه بین‌المللی اهواز از دیگر اماکن پرتردد بوده که باید هر چه سریعتر تعطیل شود؛ همچنین میز کار در نماز جمعه به دلیل رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی باید تعطیل شود.

استاندار خوزستان افزود: از فرمانداران انتظار است که به طور ویژه با این موضوع برخورد کرده تا بتوانیم سرعت انتشار بیماری را کم کنیم. تالارهای عروسی و باشگاه‌های ورزشی سالنی در شهرهای زرد باید بسته شوند. سرعت تبدیل شهرهای آبی به زرد در استان زیاد شده که لازم است فرمانداران نظارت خود را بیشتر کنند. همچنین از صدا و سیما و اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و انتظار داریم که با جدیت بیشتری تبلیغ کنند.

گفتنی است ۹ شهر استان شامل اهواز، دزفول، آبادان، شوشتر، کارون، شادگان، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک در وضعیت زرد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار