در هشتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت استان کرمانشاه از ۴۲ نفر از مادران، همسران و فرزندان شهدای استان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۳۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 03 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل  ایسنا،سردار ناصر باباخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در این مراسم که امروز (15 بهمن) به مناسب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته مادران، همسران و فرزندان شهدا در 42 سال از عمر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دوران اول انقلاب و بویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن نقش مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب و امام راحل (ره) نقشی برجسته و والا بوده است.

وی تصریح کرد: هیچگاه فراموش نمی کنیم که وابستگان شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه از انقلاب و رزمندگان پشتیبانی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: در مناطقی همچون گیلانغرب و سوسنگرد بانوان شجاعی را داشتیم که مستقیم درگیر جنگ با بعثی ها شدند و حتی از آنها اسیر گرفتند. در پشت جبهه های نبرد هم بانوانی بودند که در بحث پشتیبانی و امداد در بیمارستانها انقلاب و رزمندگان را یاری می کردند.

وی با بیان اینکه امروز نیز در جبهه های مقاومت حق علیه باطل نقش بانوان زبانزد است، افزود: از زمانی هم که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، بانوان ما در بیمارستان در جبهه سلامت علیه این بیماری منحوس در حال نبرد هستند و نقش مهمی را ایفا می کنند.

باباخانی به کمک های وابستگان خانواده های شهدا در ترویج فرهنگ ارزش های دفاع مقدس هم اشاره ای داشت و تاکید کرد: در برهه ای که اکنون در آن قرار داریم، مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در جهت ترویج فرهنگ ارزش های دفاع مقدس با خاطره گویی، داستان، مستند، فیلم، شعر و... در سطح بالایی این ارزش ها را به نسل آینده می رسانند و بازگو می کنند.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه طی هشت سال برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت از 500 نفر از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدای استان کرمانشاه تجلیل شده است.

وی همچین اعلام کرد: بانوان کرمانشاهی تاکنون 20 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس نگارش کرده اند.

انقلاب اسلامی، به مردم ایران خودباوری و عزت نفس داد

امیر فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور نیز در این مراسم، بااشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: ظهور پدیده انقلاب اسلامی ایران بدون وابستگی به شرق و غرب برگ زرینی از صفحات تاریخ بشریت را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: این انقلاب با محوریت اسلام و شریعت و با نگاهی ژرف و آینده نگر، با حضور پربرکت مردم خدا محور و با لطف الهی به ثمر رسید.

فرمانده قرارگاه علمیاتی ارتش در غرب کشور با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی را برای مردم و ملت ایران و جهان اسلام رقم زد، گفت: هدایتگری این تحولات عظیم با امام راحل(ره) بود و زمانی که دشمنان قسم خورده ما دیدند که منافع و معادلات سیاسی آنها به هم خورده، از همان ابتدای وقوع انقلاب و شروع این تحولات، توطئه های بی شماری را برعلیه کشور ما چیدند.

وی با بیان اینکه دراین راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شد، افزود: زمانی که امام(ره) از طریق فرودگاه مهرآباد وارد کشور شدند، پس از استقبال شش میلیون نفری مردم در طول مسیر 33 کیلومتری فرودگاه تا بهشت زهرا، برای زیارت قبور شهدا مستقیم به بهشت زهرا رفتند که این نشان از عنایت و توجه ویژه ایشان به شهدا و خانواده هایشان داشت.

آریانفر در ادامه با پر اهمیت خواندن وقوع انقلاب اسلامی در دنیا، گفت: بسیاری از صاحب نظران معتقدند انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل یکی از پراهمیت ترین وقایع تاریخی بشریت در نیمه قرن بیستم است و براین باروند که ایران منشاء تحولات مهمی در آینده خاورمیانه خواهد شد که تاکنون هم اینگونه شده است. تمامی این صاحب نظران و اندیشمندان بزرگ از امام خمینی(ره) به عنوان مرد قرن یاد کرده اند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما عظمتی به اندازه عظمت همه انقلاب های جهان دارد و استمرار جبهه انبیاء و اوصیا است و گفتمان آن مبتنی بر گفتمان مردم سالاری دینی است، گفتمانی که ابهت گفتمان های شرق و غرب را درهم شکست.

فرمانده قرارگاه علمیاتی ارتش در غرب کشور اعلام کرد: آن زمان که منزلت و ارزش فرهنگی مردم کشور ما به سمت لاییک پیش می رفت، با شکل گیری انقلابی که براساس اسلام ناب بود، دوباره این ارزش های اسلامی در ایران احیاء شد و خودباوری و عزت نفس دوباره ای به مردم ما داده شد بگونه ای که اکنون این خودباوری را در بحث تجهیزات موشکی و نظامی و پزشکی می بینیم که همه مرهون انقلاب اسلامی است.

وی گفت: با وقوع انقلاب، همه شیاطین به مبارزه با آن پرداختند و کشور ما یکه و تنها با این ایادی به مبارزه پرداخت، اما ایستادیم و ایستاده ایم تا زمانی که آن را به صاحب اصلی‌اش بسپاریم.

آریانفر خاطرنشان کرد: جایگاهی که ایران اسلامی در دنیا دارد، بگونه ای است که وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه موضوعات مختلف سیاسی، نظامی و ... سخنرانی می کند، تمام معادلات دنیا را به هم می ریزد که این نشان می دهد که اقتدار و عظمت ما تا این حد در دنیا ارتقاء پیدا کرده است.

وی متذکرشد: اقتداری که اکنون برای انقلاب اسلامی ایران در دنیا رقم خورده، مرهون خون پاک شهدا، ایثارگری و جانفشانی هایی است که آنها داشته اند. شهید شدن عطیه ای الهی است که خداوند به برگزیدگان خاص خود عطا می کند و ما نیز امروز خود را وامدار شهدا و مکلف به ادامه راه آنها می دانیم.

فرمانده قرارگاه علمیاتی ارتش در غرب کشور تاکید کرد: شهدای ما عزت و افتخاری را برای ما رقم زدند که اکنون جامعه و کشور ما علیرغم اینکه کشورهای همسایه ما در ناامنی به سر می رند، در امنیت کامل باشد و مردم احساس امنیت می کنند.

وی افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب اگر از یک زاویه به بن بست برسند، فضای دیگری را برای توطئه و مقابله با نظام باز می کنند، باید باور کنیم و اعتقاد داشته باشیم که با هر نوع توطئه دشمن مقابله کنیم.

آریانفر خاطرنشان کرد: مجموعه نیروهای مسلح کشور تحت فرمان رهبری این اطمینان را به خانواده های شهدا و مردم می دهیم که تا آخرین قطره خون خود را در راه آرمان های نظام مقدس اسلامی تقدیم کنیم و قصور و درنگی نخواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار