امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به وقایعی که از زمان فرار شاه تا بازگشت امام خمینی(ره) به کشور اتفاق افتاد گفت: درایت و شجاعت امام راحل، دنیا را در برابر انقلاب تسلیم کرد.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 30 January 2021

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: اگر زنان جامعه ما می‌خواهند به سعادت واقعی دست پیدا کنند باید اخلاق و روش این بانوی بزرگوار را وارد زندگی خود کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای زن احترام و شخصیت بسیاری قائل است همانطور که حضرت محمد(ص)، دست حضرت فاطمه زهرا(س) را می‌بوسید و او را تکریم می‌کرد، افزود: این احترام پیامبر، حاکی از عظمت زن نزد خداوند متعال است.

ناصری بیان کرد: متاسفانه از زمان جاهلیت و قرون وسطی و امروز دنیای غرب و صهیونیست‌ها، برای زن هیچ ارزشی قائل نبوده و نیستند و بعد از قرون وسطی و متمدن شدن اروپا نیز باز هم نگاه به زن، همانند نگاه به یک کالا بود و برای بهره‌برداری‌های نفسانی خود به زن بها می‌دادند که این نگاه هنوز هم ادامه دارد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: امروز هم اگر دم از آزادی زن می‌زنند، منظور آزادی‌هایی است که زن بتواند به واسطه آن، بستر دستیابی آنان را غرایض و اهداف خود فراهم کند.

وی ادامه داد: حتی آنها که به ظاهر از زنان در عرصه علم و دانش حمایت می‌کنند، از آنها بهره‌برداری اقتصادی می‌کنند اما در هیچ کجای دنیا همانند انقلاب و نظام اسلامی برای زن ارزش و جایگاه قائل نیستند که حاصل آن، حضور زنانی است که به میدان یاری دین خدا آمدند و فرزندانی به دنیا آوردند که دنیا را متحول کردند.

ناصری اظهار داشت: زنانی که امثال قاسم سلیمانی‌ها را متولد می کنند، توانسته‌اند دنیا را متحول کنند و علت حضور چنین شیرزنانی در جامعه اسلامی ما این است که آنها الگویی همچون حضرت زهرا(س) دارند.

وی از معلمان مدارس و مادران خواست دختران امروز را با حضرت زهرا(س) انس دهند و با مطالعه سیره این بانوی بزرگوار بتوانند دخترانی تربیت کنند که در تربیت فرزند، همسرداری، خانه داری، زهد و تقوا و ولایتمداری سرآمد باشند.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله مقاومت به عنوان یکی از اصل‌های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: امام خمینی(ره) نماد مقاومت بود به نحوی که ایشان در پاریس و در زمان تبعید، بیش از 400 مصاحبه در شرایطی که در محاصره دشمن بود انجام داد.

وی تصریح کرد: تمام روسای جمهور و مردم دنیا همراه شاه بودند و همه شاه را حمایت می کردند اما امام تنها و در محاصره بود و یاران امام تنها مردم ایران بودند.

ناصری با اشاره به اینکه افراد مختلفی از جمله سفیر فرانسه برای صحبت با امام نزد ایشان می آمدند و گاه در قالب توصیه و نصیحت، به تهدید می پرداختند، افزود: امام به همه آنها جواب دادند و در مسیر خود مقاومت کردند تا در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار