رئیس اداره منابع طبیعی دهلران :
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران گفت : :در راستای اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال امسال سه میلیون اصله نهال اوکالیپتوس به صورت رایگان بین متقاضیان و کشاورزان شهرستان دهلران توزیع می شود.
کد خبر: ۹۲۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 05 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نصرالله پارسه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : این میزان نهال در سطح سه هزار هکتار از اراضی شهرستان کشت شده و توسعه کشت زراعت چوب در راستای خوراک کارخانجات صنایع چوب وصنایع وابسته در کشور است

پارسه اظهار داشت : باتوجه به اینکه درخت اوکالیپتوس یک گونه سریع رشد است می تواند علاوه بر تامین چوب مورد نیاز کشور در بازده زمانی 3سال صرف اقتصادی برای کشور وکشاورزان داشته باشد.

وی بیان داشت : یکی از مناطقی که باید کشاورزان در بحث زراعت چوب مشارکت کنند، بخش دشت عباس است چرا که با بالا آمدن آب‌های زیرزمینی در این بخش مستعد کاشت و اجرای طرح زراعت چوب می باشد که خوشبختانه کشاورزان از اجرای این طرح استقبال کردند .

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران اظهار کرد: در سال جاری چهار هزار 500 تن چوب به ارزش 40میلیارد ریال از سطح اراضی شهرستان برداشت شده است.

یکی از برنامه‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع در بحث توسعه زراعت چوب در کشور در سال جاری، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان با نرخ ۱۳ درصد است.

وی گفت: کشاورزانی که حاشیه مزارع خود را به طرح زراعت چوب اختصاص دهند بعد از تشکیل پرونده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات به ازای هر هکتار ۷۸ میلیون ریال معرفی می‌شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار