مسئول اورژانس ۱۱۵شهرستان بختگان گفت: سه مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به این مرکز اورژانس گزارش شد که خوشبختانه هر سه مصدوم نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۹۲۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 29 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدمحسن هاشمی گفت: گزارشی مبنی بر مسمومیت ۲ کودک بر اثر استنشاق گاز آبگرمکن خانگی در دهمورد به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان نی‌ریز اعلام و بلافاصله آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و مصدومان این حادثه پس از دریافت اقدامات درمانی توسط تیم عملیاتی، به بیمارستان امام هادی (ع) منتقل شدند.

او افزود: همچنین یک مورد گازگرفتگی راننده خودرو به واسطه استفاده از اجاق در محوطه بسته، اعلام شد که حضور به موقع ماموران اورژانس، منجر به نجات جان مصدوم و انتقال وی به بیمارستان شد.

هاشمی به شهروندان توصیه کرد که در صورت مشاهده هر گونه علائم و نشانه‌های گاز گرفتگی از قبیل سردرد، سرگیجه، تهوع واستفراغ، تنگی نفس، ضعف جسمانی بلافاصله با مراکز اورژانس با شماره ۱۱۵ اطلاع رسانی شود.

این کارشناس اورژانس گفت: هنگام مواجهه با فردی که براثر استنشاق گاز مسموم شده است، اولین اقدام باید باز کردن در و پنجره برای جابه جایی هوا یا انتقال مصدوم از محوطه بسته به محیط باز باشد و پس از آن، باید منبع ایجاد گاز، قطع شده و به اورژانس اطلاع رسانی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار