حجت الاسلام مدبر گفت: با اشاره به اینکه در طول تاریخ و حتی در همین زمان چهل و اندی سال انقلاب خودمان هم موارد بسیاری داشته‌ایم، عنوان کرد: خداوند به مردان و سرپرستان خانواده ها هشدار می‌دهد که ای مومنین به این حقیقت توجه داشته باشید که برخی از همسران و فرزندان شما حقیقتاً دشمنان شمایند از آنها بر حذر باشید؛ البته فرمایش خداوند درباره همه زنان و فرزندان نیست بلکه برخی از آنها این گونه اند و متاسفانه عده ای از مسئولین در امتحان از طرف اولاد سرافراز بیرون نیامدند.
کد خبر: ۹۲۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 26 December 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در برنامه «سخن جمعه» با اشاره به این آیه ۲۹ سوره انفال گفت: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دار امتحان است و مرتب با حوادث و امور خوشایند و ناخوشایند امتحان می‌شویم.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه یکی از الطاف خداوند متعال برای ممتحنین این است که روی چیزهایی تاکید و گویا فرموده که از این موارد حتماً امتحان می‌گیرم، افزود: در این آیه به اموال و اولاد اشاره شده که بسیارمهم هستند و نمره زیادی برایشان در نظر گرفته شده، پس مراقب باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در مقابل احکام الهی مطیع اند اما وقتی به مال و ثروت می‌رسند برای به دست آوردن و حفظ آن، احکام الهی را زیر پا می گذارند و در امتحان رفوزه می شوند، بیان کرد: مورد دیگر، مسئله اولاد است؛ کم نبودند افرادی که به واسطه کمبود ایمان و بصیرت بر سر دوراهی های انتخاب اولاد و وجدان، طرف اولاد را گرفته و مردود شدند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در روزگاری زندگی می‌کنیم که نقش اولاد در خانواده بسیار پررنگ شده و از دیدگاه برخی اثری از مردسالاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: افرادی تحت تاثیر خواهش های نفسانی زن وفرزند، ایمان خود را از دست می‌دهند و پس از عمری به درگاه خدا بودن به بیراهه می روند.

 

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ و حتی در همین زمان چهل و اندی سال انقلاب خودمان هم موارد بسیاری داشته‌ایم، عنوان کرد: خداوند به مردان و سرپرستان خانواده ها هشدار می‌دهد که ای مومنین به این حقیقت توجه داشته باشید که برخی از همسران و فرزندان شما حقیقتاً دشمنان شمایند از آنها بر حذر باشید؛ البته فرمایش خداوند درباره همه زنان و فرزندان نیست بلکه برخی از آنها این گونه اند و متاسفانه عده ای از مسئولین در امتحان از طرف اولاد سرافراز بیرون نیامدند.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: خداوند می‌فرماید مراقب باشید همسر و فرزندان، خواسته‌های نفسانی خود را به جای ایمان، وجدان، عاقبت، شخصیت و حتی مصالح کشور به شما تحمیل نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از امتحانات خداوند متعال توجه به تربیت اولاد است که چقدر برای تربیت آنها وقت می گذاریم، گفت: آیا به بهانه گرفتاری‌های شغلی و مسئولیت هایی که داریم قید تربیت فرزندانمان را می زنیم که این کار غلطی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار