شهردار اصفهان گفت: باید قطار حومه ای در این کلانشهر راه اندازی شود و در شرایط کنونی برای احداث هر کیلومتر مترو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۲۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 22 December 2020

قدرت الله نوروزی در حاشیه جلسه سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطار شهری اصفهان در جمع خبرنگاران در سالن جلسات استانداری هزینه بهره برداری خط ۲ مترو اصفهان را بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

وی اظهارداشت: پنج هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و زمین برای احداث خط ۲ مترو استفاده و در مجموع تاکنون ۲۴ هزار میلیارد تومان برای این خط هزینه شد و نیازمند بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر هستیم.

شهردار اصفهان راه اندازی قطار حومه‌ای  را بهترین خدمت به شهروندان برشمرد و بر ضرورت تحقق این مهم تاکید کرد.

به گفته نوروزی با راه اندازی قطار حومه ای از ورود ۱۰ هزار اتوبوس به اصفهان جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: خط یک مترو اصفهان با ۲۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز گفت: قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای چهار جهت این کلانشهر را طی می‌کنند.

غلامی ادامه داد : ساختاری جهت فعال شدن قطار حومه اصفهان تعریف می‌شود، همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهرداران قطارهای حومه و شهرهای جدید و فرمانداران این محورها، بیان کرد: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل می‌شود و یک خط به سمت شاهین شهر، نجف آباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوب آهن خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: باید برای راه اندازی قطار حومه از امکانات موجود شهرداری‌ها و توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده استفاده کنیم.

وی اظهارکرد: راهکار به حداقل رساندن آسیب‌های کلانشهر اصفهان برقراری سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه شهری اطراف کلانشهر است تا حجم مهاجرت به این کلانشهر را به حداقل ممکن برسانیم.

غلامی بیان کرد: مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا به سمت اجرای پروژه‌ها حرکت کنیم البته در زمان حاضر خط بهارستان فعال بوده و عملیات زیرسازی خط شاهین شهر آغاز  و همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: هدف ما از برگزاری جلسات تعریف ساختار واحد برای هر چهار خط قطار حومه و افزایش سرعت اقدامات و استفاده حداکثری از تسهیلات بودجه سنواتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار