فرماندار قم به افتتاح قریب الوقوع کارخانه تولید ذغال در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه های این کارخانه در شهرک محمودآباد تولید شده و در مرحله آزمایش هستند.
کد خبر: ۹۲۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 16 December 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اهمیت افق 20 ساله برای توسعه حوزه صنعت استان اذعان کرد: برنامه ریزی های امروز بر اساس توسعه این صنایع بر پایه صنوف مختلف است.

وی افزود: به طور مثال در منطقه کهک قم و از دیرباز، تقاضاهای متعددی از تولیدکنندگان پوشاک وجود داشت تا این صنایع بتوانند با از بین بردن پراکندگی های موجود، هم در فضای تولیدی و هم در فضای نمایشگاهی پیشرو و پیشگام باشند.

فرماندار قم اضافه کرد: بر این اساس، تجمیع صنف پوشاک در این منطقه مورد توجه قرار گرفته و پیگیری می شود، همچنان که برنامه ریزی برای هویت بخشی به استادکاران چوب در استان به عنوان استادان مطرح کشوری در این عرصه، در شهرک ثامن قم در حال انجام است.

حیدری با ابراز خرسندی از این که بن بست سال های قبل در موضوع توسعه نواحی صنعتی استان در حال از بین رفتن است گفت: این توسعه در استان قم با لحاظ موارد قانونی و بویژه رعایت مسائل زیست محیطی پیگیری و دنبال می شود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در مسیر این توسعه، باید استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در اولویت قرار بگیرد، چراکه تدارک امکانات زیرساختی برای شروع این توسعه از صفر، هم زمانبر است و هم هزینه هنگفتی دارد.

فرماندار قم سپس به نقش مهم سرمایه گذاران در تحقق توسعه متوازن قم اشاره کرد و بیان داشت: جذب سرمایه گذاری ها سبب ایجاد رویکردهای جدید می شود و البته در این مسیر، توجه جدی به صنایع و کارگاه های فرّآوری محصولات و تولیدات، می تواند به عنوان یک اصل مورد توجه باشد.

حیدری همچنین به افتتاح قریب الوقوع کارخانه تولید ذغال در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه های این کارخانه در شهرک محمودآباد تولید شده و در مرحله آزمایش هستند.

وی افزود: این دستگاه ها تولیدات منحصر به فرد مخترعان قمی هستند که ضمن رعایت مسائل زیست محیطی، امکان تهیه محصولات جانبی صادراتی و دستیابی به ارزش افزوده را نیز مهیا می کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار