استاندار گیلان:
استاندار گیلان گفت: اجازه نمی‌دهیم که مرغ یا هرگونه کالاهای اساسی تولیدی با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به‌دست مردم برسد.
کد خبر: ۹۲۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 13 December 2020

 ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان که فرمانداران نیز به‌صورت ارتباط تصویری حضور داشتند اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار در انجام هماهنگی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات در حوزه بازار اهمیت زیادی دارد و لازم است جلسات آن در مرکز استان‌ و نیز شهرستان‌ها به طور منظم برگزار شود.

استاندار گیلان به اهمیت نظارت در مدیریت قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: بیش‌از 20 هزار مورد بازرسی و تشکیل افزون بر 9 هزار پرونده در تعزیرات حکومتی انجام شده است که نشان از وجود اراده جدی دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بازار است و تاکید‌ می‌شود که در این امر مهم کوشا باشند.

زارع ارائه گزارش عملکرد در حوزه مقابله با گران‌فروشی، احتکار و هر نوع اقدامات اثربخش در مدیریت بازار را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع یافتن مردم از انجام نظارت‌ها اهمیت دارد و گزارش‌های مردمی به تعزیرات نشان‌دهنده تعامل مردم در انجام امور است‌.

نماینده عالی دولت در گیلان از تامین اقلام ضروری را رویکردی مهم عنوان کرد و افزود: در ذخیره کالاهای‌اساسی از جمله گندم و گوشت ‌مرغ تا پایان سال مشکلی در استان وجود ندارد و با همکاری‌ زنجیره‌‌های تولید تا توزیع، این مشکل رفع شد.

وی حفظ، کنترل و تعادل قیمت هارا امری مهم و ضروری خواند و تاکید کرد: نباید هیچ کالایی بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده برسد از این رو دستگاه‌های نظارتی و فرمانداران باید همچون گذشته حساسیت ویژه‌ای در این امر داشته باشند.

استاندار گیلان بیان کرد: لازم است تولید با قیمت مناسب در دستور کار قرار بگیرد و خدمات از سوی ارکان تولید به‌صورت شفاف مشخص شود و نباید اجازه دهیم که مرغ یا هرگونه کالاهای اساسی تولیدی با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به‌دست مردم برسد.

زارع همچنین بر لزوم نظارت بیشتر بر توزیع آرد تاکید کرد و با اشاره به میزان ذخیره مناسبی از این محصول برای مصرف چند ماه آینده استان افزود: در تمامی شهرستان‌ها کمیته آرد و نان با حضور فرمانداران تشکیل و ضمن توجه به تامین مناسب نیاز هر منطقه به آرد از توزیع خارج از شبکه جلوگیری شود.

وی با یادآوری جنگ اقتصادی تحمیل شده به ملت ایران از سوی دشمنان همکاری بخش اعظمی از تولیدکنندگان با دولت را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: انتظار می‌رود عده اندکی نیز که قصد سوءاستفاده دارند نسبت به رعایت انصاف و عدالت اهتمام ورزند که البته برخورد‌های قانونی نیز با آنان صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه گزارش‌های وضعیت بازار و اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور تامین کالاهای مورد نیاز مردم از سوی سازمان صمت، وضعیت تامین و توزیع مرغ‌ و گوشت توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان، ذخیره سازی کالاهای اساسی و نهاد‌ه‌های دامی از سوی سازمان جهاد کشاوزی استان، آخرین وضعیت گندم و کیفیت آرد توسط اداره کل‌ غله و خدمات بازرگانی استان و بررسی پرونده‌های تخلف از سوی اتاق اصناف و سازمان صمت توسط تعزیزات حکومتی استان ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار