کد خبر: ۹۱۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 08 November 2020

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کرونا با استفاده از طرح ملی نشانی مکان محور ( GNAF ) و رصد بیماری از خانه قابل کنترل است.

مسعود پزشکیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه راهبردهای توسعه و راه اندازی زیرساخت های اطلاعات مکانی در تبریز خواستار تعیین یک تیمی از سوی استانداری آذربایجان شرقی برای اجرای برنامه جی نف به منظور کنترل کرونا در محلات این شهر شد .

وی افزود: اگر شهرداری و اداره پست کد منطقه و حدنگار (کاداستر) را به ما ارایه دهد اجازه نمی دهیم کار بیمار کرونایی به بیمارستان بکشد و در همان محلات درمان می کنیم.

پزشکیان با اشاره به ارایه طرحی برای کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه، اظهار کرد: برای کنترل ویروس کرونا طرحی به وزیر بهداشت دادم که تا کنون اجرا نشده است.

وی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت بیماران، گفت: باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نظر گرفتیم یک قسمت از شهر تبریز شامل محلات آخمقیه و اندیشه را به عنوان پایلوت بدهند تا بیماری را کنترل کنیم.

پزشکیان با انتقاد از دو دهه راکد ماندن طرح جی نف (پایگاه ملی نشانی مکان محور ) ، خاطرنشان کرد: پایگاه ملی نشانی مکان محور (GNAF) در واقع پروژه ای با هدف تدوین و پیاده سازی یک استاندارد ملی برای نشانی که هدف اصلی آن تولید نشانی استاندارد و یکتا برای تمامی مکان های مسکونی و تجاری در نقاط شهری و روستایی کشور می باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، اطلاعات نشانی موجود در پایگاه نشانی و کدپستی کشور، پس از استانداردسازی به نقشه های رقومی و قسمت بندی شده متصل و پایگاه نشانی استاندارد مکان محور تشکیل می شود و با تشکیل پایگاه مذکور، سرویس های نشانی مکان محور تولید و به منظور خدمت رسانی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

پزشکیان با بیان اینکه اجرای هر کاری و اخذ تصمیم برای عملی منوط به داشتن اطلاعات و داده های صحیح است، افزود: علت حل نشدن مشکلات کشور تاکنون این است که اطلاعات درست نوشته نمی شود.

وی، ایجاد پایگاه متمرکز و یکپارچه از نشانی های استاندارد کشور، ایجاد امکان اعتبارسنجی نشانی از طریق داده های قابل اطمینان موجود در پایگاه، افزایش دقت و سرعت در جستجوی نشانی، بهبود فضای کسب و کارهای نوین مبتنی بر اطلاعات مکانی و افزایش کارایی و اثربخشی سازمان های امداد رسان در حوزه مدیریت بحران را از جمله اجرای کامل جی نف در کشور اعلام کرد.

پزشکیان با بیان اینکه فساد در کشور به خاطر نبود اطلاعات درست از افراد و مکان ها است، گفت: اگر جی نف اجرا شود، خیلی از مسایل از جمله فرار از مالیات، زمین خواری و پولشویی و فساد نیز حل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :