دانشی که در اختیار کارکنان است می تواند در تصمیم سازی سازمان تاثیرگذار باشد و این موضوع سبب شد اقدام به اجرای مدیریت دانش کنیم تا همکاران را ترغیب کند در تصمیم گیری سازمان و مشکلات و موانع موجود مشارکت داشته باشند و ایده ها و نظرات خود را بیان کنند تا مشکلات سازمان مرتفع شود.
کد خبر: ۹۱۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 04 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس گروه نوسازی تحول اداری جهاد کشاورزی مازندران گفت: نرم افزار مدیرت دانش در سازمان جهاد کشاورزی مازندران با آدرس kmsistem.ir طراحی شد و برای کارکنان قابل دسترسی است و بستری است تا کارکنان دانش، نوآوری و پیشنهادات و دستاوردهای علمی و تجربی خود را در اختیار سایر افراد قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران (مازندپاج)، سید احمد جعفری با بیان اینکه گروه نوسازی و تحول اداری دارای وظایف متعددی است که در زیرمجموعه حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع قرار گرفته است، گفت: گروه نوسازی و تحول اداری دارای ساختار مصوبی است که وظایف متعددی از جمله ساختار مدیریتی و انتخاب و انتصاب مدیران ستاد سازمان و شهرستان ها را بر عهده دارد.

 

وی اضافه کرد: اصلاح ساختارها و تشکیلات سازمانی، اصلاح فرآیندهای خدمات در حوزه های مختلف، آموزش و توانمندسازی نیروها، واگذاری خدمات به بخش‌های غیردولتی و خصوصی جزو وظایف گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی است.

 

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی مازندران "مدیریت دانش" را یکی از وظایف گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی مازندران دانست و افزود: مدیریت دانش یک نیاز در سازمان بوده است چراکه سرعت بالای تکنولوژی جهان جدید و ارتباطات دیجیتال رو به افزایش است به همین منظور اهمیت مدیریت دانش به عنوان منبع حیاتی برای کسب مزیتی رقابتی غیرقابل انکار است.

 

جعفری افزود: نبود فضای رقابتی در سازمان های دولتی به دلیل عدم توجه به مقوله دانش، یک چالش است که باید به رفع آن پرداخت.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف آشکار "مدیریت دانش" ایجاد ارزش در سازمان است، ادامه داد: یکی از عمومی ترین راه های ایجاد ارزش در کارکنان، پشتیبانی برای تصمیم گیری کارامد است.

 

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: تبدیل دانش غیررسمی، ذهنی و شخصی به سمت دانش ثبت شده رسمی یکی از اهداف کلیدی مدیرت دانش است که باعث کاهش ریسک، از دست رفتن دانش با ارزش سازمان با ترک همکاری کارکنان و کاهش از دست رفتن حافظه در زمان تعدیل نیروی انسانی می شود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: دانشی که در اختیار کارکنان است می تواند در تصمیم سازی سازمان تاثیرگذار باشد و این موضوع سبب شد اقدام به اجرای مدیریت دانش کنیم تا همکاران را ترغیب کند در تصمیم گیری سازمان و مشکلات و موانع موجود مشارکت داشته باشند و ایده ها و نظرات خود را بیان کنند تا مشکلات سازمان مرتفع شود.

 

جعفری بیان کرد: مدیریت دانش با سازمان دهی و ساختار و زیرساخت مناسب می تواند در حوزه بهره‌وری کاربرد داشته باشد و به عنوان یک متدولوژی تغییر باشد و از یک طرف با جذب دانش های جدید به درون سیستم و از طرفی با اداره موثر دانش ها می تواند مهمترین تغییر را در سازمان داشته باشد.

 

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: دانش به واسطه نزدیکی تصمیمات و اقدامات سازمانی بیشتر از داده ها و اطلاعات سبب بهبود عملکرد شده و کیفیت خدمات سازمانی را بهبود می بخشد.

 

وی ادامه داد: کانون ارزیابی مدیران از سال 94 استارت زده شد و شاخص هایی به عنوان شایستگی مدیران در سطوح مختلف پایه، میانی و ارشد در نظر گرفته شد که مدیران بر اساس توانمندی‌های عمومی مدیریت سنجیده می شوند.

 

جعفری تصریح کرد: از سال 95 شایسته‌گزینی در حوزه مدیریت استارت زده شد و از سال 97 از سوی سازمان اداری استخدامی به دستگاه‌های اجرایی الزام شد مدیران را بر اساس شاخص های کانون، ارزیابی کنند و بعد از آن منصوب کنند.

 

وی ادامه داد: بانک اطلاعات مدیران را در سازمان جهاد کشاورزی مازندران تشکیل دادیم و به همین منظور افرادی که دارای شرایط مدیریتی بودند و دارای بین 5 تا 20 سال سابقه کاری و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بودند جزو جامعه هدف ما بودند که در بانک اطلاعاتی قرار داده شدند.

 

رئیس گروه نوسازی تحول اداری جهاد کشاورزی مازندران افزود: نقاط قوت و بهبود آنان شناسایی شد و در دوره های توانمندسازی آموزش لازم به آنها داده شد.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: افراد هم بر اساس توانمندی ها و تخصص‌هایی که دارند در پست های مدیریتی و سازمانی گنجانده می‌شوند.

 

جعفری گفت: در سازمانی‌دهی نیروها اگر از زمان استخدام به صورت هدفمند باشد و افرادی که با تخصص خاص جذب شوند می توان بر روی آنها کار کرد اما کارکنانی داریم که در زمان اشتغال به کار تصمیم به ادامه تحصیل بدون هماهنگی با نیازهای سازمانی می گیرند، برای این قشر نمی‌توان جانمایی داشت چراکه برنامه‌ریزی مشخصی انجام نشد و با میل و سلیقه شخصی خودشان اقدام به تحصیل کردند.

 

وی توضیح داد: نرم افزار مدیرت دانش در سازمان جهاد کشاورزی مازندران با آدرس kmsistem.ir طراحی شد و برای کارکنان قابل دسترسی است و بستری است تا کارکنان دانش، نوآوری و پیشنهادات و دستاوردهای علمی و تجربی خود را در اختیار سایر افراد قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار