تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز در هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی به دیدار فولاد نوین اهواز می‌رود که درپی حضور در رده دوم جدول است.
کد خبر: ۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ 01 March 2015

هفته پنجم از نیم فصل دوم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان امروز آغاز می‌شود که در یکی از مسابقات برنامه ریزی شده، تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز در اهواز برابر تیم فولاد نوین خوزستان به میدان می‌رود.

فجر سپاسی که در 15 بازی گذشته خود نتایج خوبی به دست آورده، به دنبال کسب یک پیروزی باارزش برابر نماینده خوزستان است تا با امید به کسب نتایج مورد نظر در سایر بازی‌های هفته شانزدهم خود را به رده دوم جدول برساند و با برد، به جمع مدعیان بپیوندد.

نماینده فارس در صورتی که بتواند فولاد نوین اهواز را در خانه‌اش شکست دهد علاوه بر کاهش فاصله با صدر جدول ترمز تیم صدرنشین فولاد نوین اهواز که با 29 امتیاز در صدر قرار دارد را کشیده و بخت بیشتری برای صعود به لیگ بر‌تر فوتبال پیدا می‌کند.

وضعیت فجر سپاسی در جدول رده بندی

فجر سپاسی در پایان هفته پانزدهم، 5 پیروزی، 7 تساوی و 3 شکست در کارنامه دارد و در رده سوم جدول رده بندی گروه یک لیگ دسته اول کشور قرار گرفته است.

با توجه به اینکه فاصله امتیازی بین فجر سپاسی رده ششمی با ایران جوان بوشهر رده دومی تنها 3 امتیاز است، رقابت بین تیم‌های حاضر در لیگ یک، بسیار حساس و نفس گیر است و در صورتی که فجر بتواند 3 امتیاز بازی امروز را به دست آورد می‌تواند خود را به جمع 4 تیم بالای برساند.

نکته قابل توجه دیگر این بازی، این است که فاصله فجرسپاسی با تیم رده نهمی گیتی پسند اصفهان تنها 3 امتیاز است، رقابت مدعیان صعود به لیگ بر‌تر بسیار تنگاتگ و نفس گیر دنبال می‌شود و فجرسپاسی به خوبی می‌داند برای موفقیت در رسیدن به هدف خود نباید امتیازات را به سادگی از دست بدهد.

با توجه به وضعیت صدرنشینان جدول رده بندی، اگر فجرسپاسی بتواند، فولاد نوین اهواز را مغلوب کند 25 امتیازی شده و از تیم‌های رده‌های چهارم و پنجم جدول فاصله می‌گیرد و در صورت شکست نساجی مازندران در اردبیل برابر شهرداری این شهر، می‌تواند به رده دوم جدول رده بندی برسد و این اتفاق نوید بخش زنده شدن امیدهای فجر برای رسیدن به جمع مدعیان است.

پیروزی‌های هفته‌های گذشته فجرسپاسی برابر استقلال اهواز، نساجی مازندران و شهرداری اردبیل سبب شده وضعیت روحی و روانی شیرازی‌ها در وضعیت غالب قرار گیرد و شاگردان کلانتری می‌توانند با کسب پیروزی برابر تیم سرحال این روزهای اهواز که مقتدرانه در صدر است، موفقیت جدیدی کسب کنند.

اهوازی‌ها که هم اکنون در جایگاه نخست جدول قرار دارند، می‌خواهند با کسب پیروزی در این بازی فاصله خود را با تیم‌ رده دوم افزایش دهند و از این نظر انگیزه‌های خاص خود را دارند.

فجر سپاسی و نتایج گذشته

فجرسپاسی مسابقات خود را با دیدار خارج از خانه در بندرعباس برابر آلومینیوم آغاز کرد و برابر این تیم به تساوی بدون گل رسید.

در هفته دوم، فجر سپاسی در مازندران با یک گل مغلوب نساجی قائم شهر شد و دیدار این تیم برابر ایران جوان بوشهر در هفته سوم در شیراز به تساوی یک بر یک انجامید.

نماینده استان فارس در هفته چهارم در اردبیل به دیدار شهرداری این شهر رفت و با شکست تلخ یک بر صفر برابر این تیم، باز هم از پیروزی دور ماند.

طلسم پیروز نشدن فجر سپاسی شیراز در هفته پنجم شکست و فجر توانست با پیروزی 2 بر یک بر فولاد نوین اهواز نخستین 3 امتیاز فصل را به حساب خود واریز کند اما شکست سنگین 3 بر صفر در کرمان برابر مس در هفته ششم، شیرینی این پیروزی را تلخ کرد.

فجر سپاسی در هفته هفتم لیگ دسته اول کشور در شیراز برابر نفت و گاز گچساران با تساوی یک بر یک متوقف شد و سرانجام در هفته هشتم در تهران مقابل نیروی زمینی به تساوی بدون گل رسید.

نماینده فارس سرانجام در هفته نهم، به دومین پیروزی فصل خود دست یافت و توانست 10 نفره تیم تربیت نوین یزد را شکست دهد و وضعیت خود را اندکی سر و سامان دهد.

زردپوشان فجر در هفته دهم در اصفهان به دیدار گیتی پسند رفتند و با تساوی بدون گل اصفهان را ترک کردند تا یک امتیاز با ارزش را به جمع امتیازات خود افزوده و به رده نهم برسند.

پیروزی شاگردان کلانتری برابر تیم صدرنشین استقلال اهواز نشان داد فجری‌ها از نظر فنی چیزی برای حضور در جمع مدعیان و بازگشت به لیگ بر‌تر کم ندارند اما تساوی برابر آلومینیوم هرمزگان در روزی که قضاوت ضعیف داور، 2 امتیاز از فجر گرفت عاملی شد تا ترمز فجری‌ها کشیده شود.

فجرسپاسی سپس در یک بازی پرحاشیه برابر نساجی مازندران با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید و این پیروزی برای فجرسپاسی ارزشمند بود.

در هفته چهاردهم لیگ دسته اول کشور فجر سپاسی در بوشهر به دیدار ایران جوان رفت و با تساوی بدون گل در این مسابقه روند شکست ناپذیری خود در هفته‌های اخیر را حفظ کرد و سپس در روزی برفی در شیراز برابر شهرداری اردبیل 2 بر یک پیروز شد.

باشگاه فجر سپاسی در هفته‌های اخیر به شدت نسبت به وضعیت داوری در لیگ دسته اول کشور واکنش نشان داده اما به نظر می‌رسد آنچه فجر در این روزهای سرنوشت ساز به آن نیازمند است، تمرکز و دوری از حواشی است.

دیدار تیم‌های فجر سپاسی شیراز و فولاد نوین اهواز در هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران روز یکشنبه 10 اسفند در اهواز برگزار می‌شود.

برنامه مسابقات هفته شانزدهم - یکشنبه 10 اسفند

سیاه‌جامگان مشهد- مس رفسنجان ساعت 14 و 30 دقیقه

نیروی زمینی تهران- تربیت‌نوین یزد

شهرداری اردبیل- نساجی مازندران

نفت‌وگاز گچساران- گیتی‌پسند اصفهان

مس‌کرمان-استقلال اهواز

فولادیزد- صنعت نفت آبادان

شهرداری تبریز- پاس همدان

گل‌گهر سیرجان- پارسه تهران

داماش گیلان- صنایع اتکاء گلستان

این دیدار‌ها ساعت 14 و 45 دقیقه برگزار می‌شود.

شهرداری بندرعباس-راهیان کرمانشاه ساعت 15

ایرانجوان بوشهر- آلومینیوم هرمزگان

فولادنوین اهواز- فجرسپاسی شیراز

این دو دیدار ساعت 15 و 15 دقیقه برگزار می‌شود.

جدول گروه نخست لیگ دسته اول فوتبال ایران

1. فولاد نوین اهواز 29 امتیاز

2. نساجی مازندران 25 امتیاز

3. فجرسپاسی شیراز 22 امتیاز

4. ایران جوان بوشهر 22 امتیاز

5. استقلال اهواز 22 امتیاز

6. آلومینیوم هرمزگان 21 امتیاز

7. شهرداری اردبیل 20 امتیاز

8. مس کرمان 20 امتیاز

9. گیتی پسند اصفهان 19 امتیاز

10. نیروی زمینی تهران 15 امتیاز

11. نفت و گاز گچساران 14 امتیاز

12. تربیت نوین یزد 6 امتیاز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار