رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تهاجم بیشتر کرونا در موج سوم، گفت: متاسفانه طبق بررسی های صورت گرفته کرونا در موج سوم "کُشنده‌تر" شده که در این شرایط می طلبد مردم بیشتر مراقب باشند.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 03 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر محمودرضا مرادی در جلسه امروز (12 مهر) ستاد کرونای استان کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی کرونا در استان گفت: هم اکنون استان در وضعیت قرمز است و تعداد مبتلایان به حدی رسیده که واقعا هشدار دهنده است.

وی افزود: تعداد بستری های کرونا در استان نسبت به اوایل شهریور حدود سه برابر شده و به بیش از 480 نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود 120 نفر در مراکز درمانی استان بستری می شوند و حدود 95 تا 100 نفر هم ترخیص می شوند و این یعنی روزانه 20 تا 25 نفر به آمار بستری های استان افزوده می شود.

مرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه به تبع افزایش تعداد بستری های کرونا، تعداد بیماران بخش های ICU و بیماران متصل به دستگاه اکسیژن هم افزایش یافته و این امر نگران کننده است، چرا که بیماران بستری در ICU باید مدت بیشتری در بیمارستان بمانند و این یعنی زمان اشغال تخت طولانی‌تر شده و نیاز به تخت های بیشتری خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش نیاز استان به تخت های ICU گفت: در هفته های گذشته 20 تخت ICU به تخت های استان اضافه کردیم و 12 تخت دیگر در حال اضافه شدن است. 20 تخت در بیمارستان فارابی هم در حال راه اندازی است و آماده می شویم تا در صورت نیاز از تخت های ICU بیمارستان امام رضا (ع) هم برای بیماران کرونایی استفاده کنیم.

مرادی تصریح کرد: اضافه کردن تخت ها حدی دارد و قطعا نامحدود نیست، برای همین اگر بستری ها بیش از حد پیش بینی ها باشد قطعا خدمات رسانی سخت می شود و در همین راستا از مردم می‌خواهیم همکاری کرده و رعایت پروتکل ها را داشته باشند.

کرونا در موج سوم "کُشنده‌تر" شده است

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته کرونا در موج سوم قدرت تهاجم و کُشندگی بیشتری پیدا کرده و جوانان و کودکان هم از خطرات این موج در امان نیستند و گرفتار می شوند و این شرایط می طلبد که همه جامعه احساس خطر کرده و بیشتر مراقب باشند.

وی افزود: این شرایط در حالی است که بررسی ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در کشور و به تبع استان کاهش پیدا کرده و حتی وضعیت در این زمینه در استان کمتر از میانگین کشوری است و استفاده از ماسک در بخش های مختلف استان در حدود 45 تا 60 درصد قرار دارد.

وی تصریح کرد: جای تعجب است که مردم به چشم می بینند که آمار مبتلایان و فوتی ها در حال افزایش است، اما با این وجود نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند.

مرادی تصریح کرد: روزانه حدود 200 نفر در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند و این امر باید برای مردم یک زنگ هشدار جدی باشد و همه باید بدانند که کرونا کوچک و بزرگ و مرد و زن نمی شناسد و هرکه سر راهش قرار گیرد را درگیر می کند.

مردم تعطیلات پایان صفر، سفر نروند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی(ع) گفت: امسال پیاده روی و تجمع نداریم و از مردم می خواهیم به مرزها نیایند.

وی همچنین به عزاداری های پایان ماه صفر هم اشاره کرد و افزود: تجمعات در این عزاداری و سفر مردم به واسطه تعطیلات در این مدت می تواند شرایط را تشدید کند که از مردم می‌خواهیم همراهی کرده و بویژه از سفر رفتن در ایام جدا خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار