معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم گفت: آموزش‌های لازم برای توانمندکردن دانش آموزان در راستای خودمراقبتی در مقابل ویروس کرونا در مدارس استان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 08 September 2020

به گزارش تابناک قم، مجتبی رمضان بیگی افزود:‌ بعد از گذشت حدود هفت ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران،‌ مردم به آگاهی نسبی برای شناخت و پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان نیز بخشی از اطلاعات خود را برای رعایت موازین بهداشتی از رسانه‌ها و بخشی دیگر را از خانواده‌ها دریافت کرده و می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل‌هایی را برای رعایت دانش آموزان و کادر مدرسه پیش‌بینی کرده‌است و معلمان و دانش آموزان مکلف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

رمضان بیگی با تاکید بر آگاهی بخشی به دانش آموزان، گفت: درهفته‌های نخست بازگشایی مدارس، اصول کامل خودمراقبتی از جمله شست و شوی دست‌ها و طریقه استفاده درست از ماسک در قالب پوسترهای مختلف به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

وی افزود: نقش خانواده‌ها دراین عرصه بسیار تعیین‌ کننده‌است و از خانواده‌ها می‌خواهیم با کمک به کادر مدرسه، فرزندان خود را در زمینه اهمیت استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آگاه و ترغیب نمایند.

وی با تاکید بر این‌که دانش آموزان ملزم به استفاده از ماسک از خانه تا مدرسه هستند، ادامه داد: تامین مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده‌ها و محلول‌های گندزدایی از وظایف آموزش‌وپرورش است تا نیازمندی مدارس برطرف شود.

به گفته معاون آموزش‌وپرورش قم، سرویس‌های بهداشتی در پایان هر زنگ تفریح و سایر مکان‌های مدرسه از جمله سالن‌ها و کلاس‌ها در پایان هر نوبت مدرسه توسط خدمتگزاران مدرسه گندزدایی خواهد شد.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار