مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه آبخیزداری در استان توانست از بروز سیلاب در کانون‌های بحرانی جلوگیری کند، گفت: مطالعات تفصیلی آبخیزداری در ۱۳ حوزه انجام شده است.
کد خبر: ۸۹۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 26 August 2020

مطالعات تفصیلی آبخیزداری در ۱۳ حوزه استان سمنان انجام شد

به گزارش تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی به مناسب هفته دولت ضمن بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم با توجه به اهمیت آبخوان‌داری و آبخیزداری مطالعات این طرح‌ها در ۱۳ حوزه استان سمنان انجام شده است، ابراز داشت: این اقدام ۲۴۲ هزار هکتار را در بر دارد و منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب شده است.

وی ضمن بیان اینکه سطح تحت پوشش عملیات آبخیزداری در دولت تدبیر و امید ۱۱۸ هزار هکتار را شامل می‌شود، افزود: این اقدامات در همه شهرهای استان اجرایی شده و می‌کوشیم تا در مناطق حساس و مهم نیز عملیات آبخیزداری انجام شود.

تقویت پوشش گیاهی

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی به حوزه آبخیزداری تعلق گرفت، ابزار داشت: مهار سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی مهمترین تأثیرات آبخیز داری است لذا اجرای آن در دستور کار قرار دارد.

مرادی حقیقی در ادامه تصریح کرد: طی دولت تدبیر و امید ۲۳۵ هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملات، یک میلیون متر مکعب عملیات خاکی و ۱۶ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و مدیریتی در سطح استان سمنان اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه اعتبار مصوب سفر هیئت دولت به استان سمنان در بخش آبخیزداری ۲۱۸ میلیارد ریال است، افزود: طی هفته دولت سال جاری نیز سه طرح آبخیز داری در شاهرود و یک مورد در سرخه به بهره برداری رسید و ۲۲ پروژه نیز طی این ایام افتتاح خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار