امارات با احضار کاردار کشورمان، یادداشتی اعتراضی را تقدیم وی کرد.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ 16 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از اسکای نیوز، امارات در اقدامی با احضار کاردار کشورمان، یادداشتی اعتراضی را تقدیم وی کرد.

امارات مدعی شده است این یادداشت اعتراضی در واکنش به آنچه «سخنان تحریک آمیز و مداخله جویانه مقامات ایران» خوانده شده، تقدیم کاردار ایران شده است. امارات مدعی شده سخنان مقامات ایران، تجاوز به حاکمیت کشورش محسوب می‌شود.

وزارت خارجه امارات همچنین در ادامه ادعا‌های خود گفته: سخنان مقامات ایران غیر قابل پذیرش است و پیامد‌های خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه خلیج (فارس) به بار خواهد آورد.

وزارت خارجه امارات همچنین مدعی شده ایران در قبال حمایت از هیئت دیپلماتیک کشورش در تهران مسئول است.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

در پی توافق امارات و رژیم صهیونیستی، مقامات کشور‌های مختلف و نیز گروه‌ها و سازمان‌های جهانی، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند. گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی مستقر در آمریکا روز جمعه توافقنامه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات را که با واسطه گری آمریکا انجام شد، رد و محکوم کردند.

در بخشی از بیانیه مشترک این سازمان‌ها آمده است: «وارد شدن ضربات خائنانه در پشت فلسطینی‌ها توسط رژیمی صورت گرفت که ادعا می‌کند این توافق را به خاطر فلسطینیان انجام داده است.»

همچنین رجب طیب اردوغان روز جمعه در حاشیه نماز جمعه شهر استانبول گفت کشورش ممکن است در روابط با امارات تجدید نظر کرده و آن را تعلیق کند.

«مصطفی شن‌توپ» رئیس مجلس ترکیه نیز ضمن انتقاد از توافق اخیر امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، آن را خیانت به فلسطین عنوان کرد.

شن‌توپ در این خصوص گفت: «این عمل شرم‌آور است که با اسرائیل توافق شود، همانی که سرزمین‌های فلسطین را بر خلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل اشغال کرده است. این خیانت به فلسطین است.»

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار