در خطبه نماز جمعه ایراد شد؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به توطئه های دشمنان بیگانه برای از بین بردن داشته های ارزشمند معنوی و مذهبی جامعه ایران گفت: آنها تلاش گسترده ای را برای ضربه زدن به عفت و حجاب در کشورمان آغاز کرده اند.
کد خبر: ۸۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 04 September 2015
به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود: بنگاه خبر پراکنی بی بی سی در روزهای اخیر در گزارشی با فراخوانی جامعه زنان ایران به مقاومت در برابر حکم الهی حجاب و عفاف تلاش کرد تا این مطلب را که شاخص های فرهنگ و مذهب ایرانی در دنیای امروز دیگر نیازی به پاسداری ندارد به مخاطبانش القا کند.
وی با اشاره به این که بی بی سی از تهیه و پخش چنین گزارش هایی اهداف سیاسی علیه جامعه اسلامی ایران را دنبال می کند اظهار کرد: هدف آنها حمایت از حقوق زنان ایران نیست.
وی گفت: این بنگاه خبر پراکنی در حالی از ازدواج سفید حمایت می کند که بانوان در صورت
تن دادن به این گونه ازدواج از جهات مختلف به شدت متضرر می شوند چراکه در ازدواج سفید نه از عقد و نه از تعهد مرد در مقابل همسرش خبری نیست.
او افزود: سیاستمداران و کارگزاران غرب نیک می دانند که حجاب تابلوی دینداری و نشان حیات اجتماعی دین در جامعه و به تعبیر آنها یک نوع بیانیه سیاسی است و به همین دلیل با آن مخالفت می کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان کرد: حجاب و عفت که بزرگترین ثروت فرهنگی در جامعه اسلامی است در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای به تاراج می رود.
آیت الله عاملی همچنین با اشاره به پیامدهای منفی تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه رفتن حیا ، شکسته شدن حریم ها ، از دست رفتن امنیت زنان ، متلاشی شدن نهاد خانواده ، تبدیل زن به یک موجود دم دستی ، ویرانی ابدیت زن ، تبدیل زن به یک موجود تقلیدی ، تبدیل زن به حمال لوازم آرایش ، ابتلای مردم جامعه به اشتهای کاذب ، ایجاد رقابت در جذابیت های کاذب و از بین رفتن آداب و رسوم سنتی را از جمله آنها ذکر کرد.
وی همچنین رواج برخی رسم های غلط و منحط مانند ازدواج سفید ، نابودی عواطف انسانی ، نابودی نهاد خانواده و در نهایت نزول بلا برای جامعه را از دیگر پیامدهای منفی تضعیف این فرهنگ در جامعه بر شمرد.
وی ادامه داد: هیچ اشتباهی در زندگی یک جوان از این بدتر نیست که او فردی را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کند که حرمت آیات الهی را شکسته و به گناه آلوده شده و شخصیت خود را در چشم دیگران جستجو می کند که عاقبت چنین انتخابی بدون تردید تباهی زمین خواهد بود.
امام جمعه اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از فیلم 'محمد رسول الله (ص)' تجلیل کرد و گفت: ساخت این فیلم در ترمیم چهره مخدوش شده اسلام توسط وهابیت و در مسیر از بین بردن اسلام هراسی که غربیان درست کرده اند و در ارائه صورت صحیح از اسلام ضروری بود.
وی در پایان خطبه ها با اشاره به پیشینه ارزشمند اردبیل که از سوی افراد و شخصیت های بزرگی مانند مقدس اردبیلی برای این استان ایجاد شده از مردم به ویژه جوانان خواست تا در حفظ این قدسیت تلاش کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار