کد خبر: ۸۶۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 18 June 2020

لزوم تخصیص سهم بیشتری از بودجه کشور به فرهنگ و هنر

تابناک/ رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از بودجه کشور سهم بیشتری برای فعالیت های فرهنگی و هنری بویژه برای شهر های کوچک اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس مجمع نمایندگان گیلان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نگارخانه استاد جلیل ضیاء پور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه شهرهای گیلان در فرهنگ و هنر از جمله ادبیات، صنایع دستی، معماری و هنرهای تجسمی سابقه ویژه ای دارند.

احمد دنیا مالی افزود : یکی از مواردی که در مجلس شورای اسلامی و توسط همه نمایندگان استان در دستور کار است، اختصاص سهم بیشتری از بودجه های کشور برای احداث بناهایی از این دست و فعالیت های فرهنگی و هنری بویژه در شهرهای کوچک است و به همین دلیل در گام نخست نگارخانه استاد جلیل ضیاء پور، پدر نقاشی مدرن ایران در انزلی با تلاش همگان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به تاریخچه فرهنگ و هنر در بندرانزلی و وجود هنرمندان شایسته و شاخص در این شهر ساحلی از دیرباز تا کنون افزود: موضوع فرهنگ و هنر در شاخه معماری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد چنانکه یکی از مواردی که شهروندان انزلی نسبت به آن گلایه مند هستند عدم ساماندهی میدان اصلی این شهر است.

دنیامالی تاکید کرد: ابنیه های تاریخی و بد شکل بودن شکل ظاهری ساختمان های اطراف این میدان بیش از چند دهه است که مغفول مانده و تلاش می شود منابع اعتباری بیشتری برای تسریع در ساماندهی این میدان جذب شود.

وی با اشاره به لزوم احداث فرهنگسرا در شهر ساحلی بندرانزلی خاطر نشان کرد: در جلسه نمایندگان مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی نیز موضوع تخصیص بیشتری از بودجه کشور به فرهنگ و هنر مورد تاکید همه نمایندگان بود و باید این منابع بویژه برای شهرهای کوچک سهم بیشتری باشد.

به گزارش ایرنا، نگارخانه استاد جلیل ضیاء پور با مشارکت و همت خیرین شهرستان بندرانزلی در  مساحت ۷۵ متر مربع با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح شد که این نگارخانه قابلیت به نمایش گذاشتن حداقل ۳۰ اثر و تابلو را دارد.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار