در نشست مسئولان با جوانان دشتستان، یکی از جوانان دشتستانی نیز خواستار رفع حصر برای برخی مقامات کشوری شد، که معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر در پاسخ با لبخند گفت: این دیگر دست من نیست.
کد خبر: ۸۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 30 August 2015

گفتمان تدبیر و امید با جوانان دشتستان، بعد از ظهر شنبه 7 شهریورماه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل فنی و حرفه ای، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری، مدیر کل بهزیستی، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر، فرماندار دشتستان و جمعی از مسئولین دشتستانی و با حضور فعالان مدنی و سازمان های مردم نهاد و جوانان دشتستان در محل پژوهشسرای متقین برازجان برگزار شد.


فرماندار دشتستان در این نشست، یکی از محاسن دشتستان را داشتن جوانانی خلاق و مستعد دانست و عنوان داشت: جوانان دشتستان در همه زمینه ها موجب افتخار آفرینی شده اند.


برازجان را از بن بست خارج می کنیم وی با اشاره به تخصیص اعتبارات تملک دارایی به دشتستان گفت: بیشترین اعتبارات تملک دارایی استان بوشهر در سال جاری به دشتستان تعلق گرفت.

ارسلان زارع یکی از مهمترین مشکلات شهر برازجان را ورودی این شهر از سمت شیراز دانست و گفت: در دولت قبل متأسفانه خوب عمل نشدف در جایی که می تونستند با حداقل هزینه ها، کار را انجام دهندف با اقداماتی غیر مطالعاتی، موجب ایجاد مشکلاتی در ورودی این شهر شدند.


وی افزود: در حال حاضر 150 میلیون تومان جهت اصلاح این ورودی در نظر گرفته شده است که 10 میلیون تومان آن صرف مطالعات اولیه شده است.


فرماندار دشتستان ابراز داشت: در این مطالعات، ورودی شهر برازجان از میدان شهید گنجی تا مجموعه تالارها، در نظر گرفته شده است تا از این طریق برازجان را از بن بست خارج کنیم.


وی همچنین از افتتاح نمایندگی های فنی و حرفه ای در سعدآباد و بهزیستی در بخش بوشکان در هفته دولت سال جاری خبر داد و ابراز داشت: دولت تدبیر و امید همواره به نیاز مردم به ویزه جوانان، توجه داشته و احداث این راه ها و نمایندگی ها نیز در این راستا صورت گرفته است.


رزمجو: فرآیند ثبت سمن‌ها تسهیل می شود
مدیرکل اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: استاندار بوشهر و معاونین وی تاکیدات فراوانی بر رسیدگی به مشکلات جوانان دارند و در این راستا شاهد انجام اقدامات فراوانی در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر بوده‌ایم.


حجت‌الاسلام حسین رزمجو افزود: تاسیس سمن‌ به‌منظور توسعه نقش جوانان در جامعه از اقداماتی است که در استان بوشهر شاهد آن هستیم و در تمامی بخش‌های استان با شتابی خاص این مهم در حال انجام است.


وی با تأکید بر لزوم تسهیل در روند ثبت سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر گفت: این امر از موضوعات مهمی است که استانداری بوشهر به آن توجه دارد و در این راستا هماهنگی‌های فراوانی صورت گرفته است.

عزیزنژاد: کسب مقام برتری استان بوشهر در طرح تحول نظام سلامت
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در دو سال گذشته و در طی طرح تحول سلامت شاهد اجرای خدمات ارزنده‌ای در سراسر کشور بوده‌ایم و استان بوشهر نیز در بالاترین سطح از این خدمات بهره‌مند شده است.


عزیزنژاد کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی را ازجمله دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت است برشمرد و عنوان داشت: در این راستا شاهد کاهش هزینه‌های درمانی به شش درصد در بیمارستان‌ها و سه درصد در مراکز درمانی هستیم.


وی بیان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته استان بوشهر جزء استان‌های برتر کشور در اجرای طرح تحول سلامت است.


قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: حذف زیرمیزی و دریافت‌های خارج از تعرفه از دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مورد را به سامانه تلفنی 1690 اطلاع دهند.

کازرونی: ایجاد نمایندگی فنی و حرفه ای در بخش ها
کازرونی: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز در این نشست از برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های آبپخش، سعدآباد و شبانکاره دشتستان خبر داد و افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌اینقشی مهم در ایجاد اشتغال پایدار و مداوم است.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد نمایندگی آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های آبپخش، شبانکاره و سعدآباد از اقدامات ارزشمندی است که به منظور توسعه خدمات سازمان فنی و حرفه‌ای در شهرستان دشتستان صورت گرفته است.

پناه: به کارگیری اتباع بیگانه، ممنوع
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: به‌کار گیری اتباع بیگانه جز در مواردی که مجوزهای اشتغال را داشته باشند ممنوع است و اگر چنین موردی گزارش شود به شدت با آن برخورد می‌شود.


حمیدرضا پناه عنوان کرد:حمایت از مشاغل خانگی نیز از جمله دیگر برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

شعبان زاده: احداث پایگاه های هلال احمر در شهرستان ها
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از تاسیس نمایندگی هلال احمر در بخش‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: تاسیس و راه‌اندازی دفاتر جمعیت هلال احمر در بخش‌های استان بوشهر از جمله برنامه های این نهاد مردمی می باشد.


عبدالکریم شعبان زاده ابراز داشت:  در آینده در بخش‌هایی از استان که از شرایط لازم بهره‌مند باشند شاهد افتتاح دفاتر جمعیت هلال احمر خواهیم بود.


وی ضمن تأکید بر کمبود امکانات جمعیت هلال احمر در استان بوشهر خاطر نشان کرد:  ولی همه امکانات به‌صورت مساوی و با رعایت عدالت بین شهرستان‌های 10 گانه استان توزیع شده است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد:  کاروان سفرنامه سلامت و امید جمعیت هلال احمر سال گذشته در این استان حضور یافت و با شناخت خیرین و استفاده از حمایت‌های ایشان به‌منظور توسعه خدمات و فعالیت‌های عام‌المنفعه، مقرر شد تا اقدامات خوبی در خصوص ایجاد پایگاه های هلال احمر در بخش های مختلف استان صورت پذیرد.

شمالی نژاد: شهرداری آمادگی هرگونه همکاری با جوانان را دارد
شهردار برازجان نیز در این نشست از حذف طبقاتی در بین محلات برازجان خبر داد و عنوان داشت: در زمان شهرداری اینجانب، شهر بی رویه توسعه نخواهد یافت، اختلاف طبقاتی در بین محلات حذف خواهد شد و از پیشنهادات عموم شهروندان جهت سازندگی شهر استفاده خواهیم کرد.


سعید شمالی نژاد نیز با اشاره به بازگرداندن ساختمان شورای این شهر به جوانان برازجان، اعلام داشت: شهرداری این آمادگی را دارد تا با موافقت مسئولین استانی و دشتستانی، هرگونه همکاری را با جوانان داشته باشد.

آقایان حسینی: سیاست دولت تدبیر و امید، حمایت از جوانان است
مشاور فرماندار دشتستان نیز در امور جوانان در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در دشتستان برای جوانان، گفت: از زمانی که به عنوان مشاور فرماندار این شهرستان در امور جوانان منصوب شدم، تلاش داشتم تا علاوه بر رسیدگی به نیازهای جوانان در زمینه های اشتغال و انتقال این نیازهای فنی به مسئولین، فضایی برای جوانان ایجاد شود تا جوانان دشتستانی هم دیده و هم شنیده شوند.


محمد آقایان حسینی ابراز داشت: همین امر موجب شد تا در یک سال گذشته و با همکاری استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان، به استقبال از جوانان رفته چرا که این سیاست دولت تدبیر و امید است.
وی تأکید داشت: در این خصوص نیز به جناح های سیاسی، توجهی نداشتیم و تمام تلاش ما ایجاد فضای همدلی بین مردم و مسئولین بود که از جمله ماحصل این اقدامات، ایجاد 50 گروه مدنی ثبت شده و یا در حال ثبت و ده ها گروه مجازی در دشتستان بود.


جوانان دشتستان نیز در این مراسم به بیان مشکلات خود پرداختند و مطالبی را عنوان داشتند که در زیر به انها اشاره شده است:
-    مقابله با زمین خواری در دشتستان
-    مدیریت اشتغال اتباع بیگانه به ویژه افاغنه
-    ساماندهی وضعیت خشکسالی در دشتستان لزوم اتصال خط آب آشامیدنی برازجان به سر کوثر
-    جلوگیری از سیاسی شدن NGO ها
-    تکمیل پروژه های ناتمام شهری و روستایی
-    مرتفع سازی مشکل اشتغال جوانان به ویژه برداشتن محدودیت های سنی در آزمون های استخدامی
-    ساماندهی وضعیت روشنایی کوچه های برازجان
-    ایجاد فضای بازی و ورزشی در روستاها
-    ساماندهی بحران آب در بخش آبپخش
-    افزایش نیروهای انسانی در هلال احمر و اتش نشانی جهت ارائه خدمات بهتر به مردم
-    فراهم شدن بستر مشاغل خانگی در تمامی بخش ها
-    خارج کردن شهر برازجان از بن بست
-    استقرار متخصص زنان در بخش آبپخش
-    تسهیل روند ثبت سمن ها در اداره ثبت اسناد
-    رفع تبعیض در ورزش شهرستان ها و توجه بیشتر به همه رشته های ورزشی در تمامی شهرستان های استان
-    نبود سالن آمفی تأتر در سعد آباد
-    حمایت مالی از پروژه های فرهنگی در سعدآباد
-    بازگرداندن ساختمان شورا به امور جوانان

حاشیه ها:
-    یکی از جوانان دشتستان در این نشست با اشاره به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: چرا عده ای در جایگاه های نماز جمعه، تیر پیکان خود را به سوی مدیران نمونه دشتستانی پرتاب می کنند؟ ما با این اعمال مخالفیم.
-    یکی از جوانان دشتستانی نیز خواستار رفع حصر برای برخی مقامات کشوری شد، که معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر در پاسخ با لبخند گفت: این دیگر دست من نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار