کد خبر: ۸۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 29 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که به مناسبت هفته دولت به جمع نمازگزاران شهرسی سخت آمده بود به تشریح اقدامات دولت در دو سال گذشته پرداخت.

دکتر حسن نوروزی در ابتدای سخنان خود با بیان این که دولت یازدهم در شرایطی زمام امور را در دست گرفت که با تورم 40درصد مواجه بود بیان داشت:دولت در سال اول کاری خود سیاست کنترل تورم را در برنامه کاری داشت که این رقم اکنون به رقم 15 درصد رسیده است.

وی بیان داشت: در اولین سال دولت و بعد از این که ثبات اقتصادی در بدنه کشور ایجاد شد در سال دوم دولت با سیاست سامان دهی به منابع و مصارف بانکی به دنبال خروج از رکود رفته است.

نوروزی افزود :دولت با تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی به دنبال رفع موانع تولید و رکود از کشور و تجهیز منابع بانکی برای به خدمت گرفتن آن در اقتصاد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به طرح تحول نظام سلامت و تقلیل پرداختی مردم به 7 الی 8 درصد در بیمارستانها به عنوان یکی از نیازهای اساسی در نظام درمانی کشور اشاره کرد و بیان داشت:دولت تاکنون به خوبی توانسته این طرح را اجرا و عملیاتی کند.

وی تصریح کرد:در دولت قبل و در سال 91 پروژه های عمرانی 37 درصد اعتبار اختصاص می یافت که در سال 93 و با وجود شرایط حاکم بر نفت، تخصیص منابع عمرانی به مرز 70 درصد رسیده است ، دولت در سطح کلان قصد دارد پروژه های عمرانی دچار رکود نشوند و از طرفی پروژه های کلنگ زنی شده را به اتمام برساند.

نوروزی با بیان این که در استان اولین برنامه ما برای برون رفت از محرومیت اجرای طرح آمایش سرزمینی است خاطر نشان کرد:در این طرح سراسر استان با توجه به ظرفیتهای مختلفی که دارد به صورت متوازن رشد و حرکت میکند و چشم انداز مد نظر بر اساس الزامات و نیازمندی های هر منطقه و سند چشم انداز بودجه بندی می شود.

وی بیان داشت:با اجرای طرح آمایش سرزمینی چانه زنی ها جای خود را به این طرح میدهند و در یک چشم انداز 20 ساله رشد و توسعه استان محقق خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اعتبار عمرانی 290 میلیارد تومانی سال گذشته استان افزود:با پیگیری های استاندار و نمایندگان در سال 94 اعتبارات عمرانی استان به عدد 620 میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطر نشان :کرد رشد عمرانی سایر نقاط کشور 16 درصد است که با تیز بینی استاندار در توزیع اعتبارات سازمانهای مختلف این عدد به بیش از صد در صد رسیده است.

نوروزی در ادامه به شرایط شهرستان دنا و قابلیت گردشگر پذیری آن اشاره کرد و تاکید کرد :عمده مشکل شهرستان دنا به جاده های مواصلاتی و حمل و نقل برمیگردد که در جاده سی سخت به یاسوج اعتبار 3 میلیارد تومانی تخصیص یافته در سال جاری شاهد رشد و پیشرفت فیزیکی خوبی خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به محورهای سی سخت به پادنا، یاسوج به پاتاوه، جاده دسترسی به کوهگل ،پاتاوه به دهدشت ،پروژه بیمارستان سی سخت و پروژه فاضلاب شهری سی سخت به عنوان مهمترین الزامات در شهر سی سخت و شهرستان دنا اشاره کرد و تاکید کرد:در صورتی که از منابع عمرانی برای تکمیل پروژه فاضلاب سی سخت اعتباری تخصیص نیافت از محل اعتبارات ماده 180 مبلغ خوبی برای این پروژه در نظر گرفته می شود.

نوروزی افزود در هفته دولت در استان 206 پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود که در شهرستان دنا نیز 21 پروژه با اعتبار 11.4 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار