کد خبر: ۸۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸ 28 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمداولین یادمان ملی و همایش ۲ روزه اندیشه‌های حسین پناهی صبح امروز با حضور مهمانان کشوری، مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان در فرهنگسرای ارشاد اسلامی دهدشت آغاز شد. 

اولین یادمان ملی و همایش ۲ روزه اندیشه‌های حسین پناهی صبح امروز با حضور مهمانان کشوری، مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان در فرهنگسرای ارشاد اسلامی دهدشت آغاز شد.

نصرالله حکمت نویسنده در این همایش به تشریح کتاب «فیلسوف دیوانه» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب تفسیری از جنون فیلسوفانه حسین پناهی بود که در دو جلد به چاپ رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه در معرفی این متفکر و فیلسوف بزرگ با یک کتاب ۵۰ صفحه‌ای نمی‌توانستم دین خود را ادا کنم افزود: به این نتیجه رسیدم که شناخت جوانب، اندیشه و تفکر پناهی نیاز به آثار متعدد دارد.به همین دلیل جلد دوم «فیلسوف دیوانه» را ارائه دادم.

این نویسنده از دهدشت به شهر ادب، شعر و شعور نام برد و تصریح کرد: آدم اگر شاعر هم نباشد در این شهر شاعر می‌شود.

وی برای نخستین بار از غزل آغازین دفتر دوم فیلسوف دیوانه با نام «مرثیه ای برای جنون» رونمایی و با قرائت این غزل خاطرنشان کرد: دیوانگی مقام والایی است و حسین پناهی یک فیلسوف گمنام و به قول خودش یک دیوانه بود.

حکمت با بیان اینکه یک فیلسوف در واقع همان انسان کلمه است با تفسیر کلمه، حسین پناهی را انسان کلمه نامید و از وی چهره دیگری غیر از هنرمندی و شاعرانه بلکه علمی و فلسفی نشان داد.

نویسنده« فیلسوف دیوانه» تصریح کرد: حسین پناهی اهل تفکر و اندیشیدن بود و شاید مقوم نگاه فلسفی‌اش که همواره از ظواهر امور می‌خواست عبور کند و به آن دست پیدا کند.

وی با اشاره به تعابیر به کار رفته در آثار پناهی گفت: یک انسانی، انسان جمله و یک انسانی انسان کلمه است، پناهی انسان کلمه بود یعنی کلماتش دقیق و حساب شده بود.

گفتنی‌ است؛ شرکت‌کنندگان در این همایش عصر امروز بر مزار حسین پناهی در شهر سوق حضور خواهند یافت.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار