نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت بیش از 20 هزار نفر در گرمی در 10 سال اخیر فاجعه است.
کد خبر: ۸۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 27 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد:‌ ما هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و بر این باوریم در تقویت و تحکیم روابط قوا و مردم باید به سمتی حرکت کنیم تا نظام استکباری به واسطه وحدت این ملت از اهداف خبیث خود ناامید شوند.

وی شهرستان گرمی را یکی از مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی این استان با کمترین تأمین زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: این امر سبب شده تا ما در شهرستان با مشکل مهاجرت بی‌رویه روبه‌رو باشیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: در 10 سال اخیر بیش از 20 هزار نفر از این شهرستان مهاجرت کردند که این خود فاجعه محسوب می‌شود.

موسوی تصریح کرد: انتظار مرزنشینان گرمی از دولت تدبیر و امید این است که با تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری زمینه اشتغال مولد در منطقه با هدف جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه فراهم آید.

وی از استاندار اردبیل خواست تا به سرعت نقشه این منطقه آزاد تجاری را تهیه کرده و برای ارائه به مجلس و تصویب در مجاری قانونی هر چه سریعتر زمینه اجرایی آن فراهم آید.

موسوی با انتقاد از وضعیت نامناسب بیکاری در جامعه و دغدغه اصلی خانواده‌ها از این باب بیان کرد: نباید در این زمینه دچار غفلت شویم چرا که سزاوار نیست جوانان بیکار ما به دلیل نبود فضای اشتغال در مسیر گناه و برخی آسیب‌ها بیفتند.

وی نارضایتی مردم از مسئولان به خاطر بی‌توجهی به امر بیکاری و حل نشدن این معضل اساسی را به حق دانست و اضافه کرد: واقعاً همه ما در این باب شرمنده مردم هستیم.

موسوی در ادامه به سپری شدن فصل کاری در استان و تزریق نشدن منابع در پنج ماه گذشته، ادامه داد: دولت به جای آن که اعتبارات مناطق سردسیر را در اجرای پروژه‌های آبرسانی، گازرسانی، راهسازی و... به موقع پرداخت کند تاکنون ریالی به دستگاه‌های اجرایی تزریق نکرده در حالی که فصل کاری در این استان محدود است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ به رغم آن که در سفر دولت تدبیر و امید به استان با دستور رئیس جمهور قرار بود پروژه‌های آبرسانی روستایی و محور اردبیل ـ گرمی عملیات اجرایی آن انجام شود، با گذشت یک سال از این سفر هنوز اقدامی انجام نشده است.

وی عدم حمایت از سرمایه‌گذاران و غیر فعال ماندن طرح‌های اقتصادی را در شهرستان گرمی و سایر مناطق یادآور شد و افزود: کارشکنی بانک‌ها و پیچ و خم دستگاه‌های دولتی واقعاً سرمایه‌گذاران را رنج می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار