مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه چغاله بادام و گوجه سبز به عنوان نوبرانه های استان به بازار آمدهد، گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۲۰۰ تن چغاله بادام و گوجه سبز در استان برداشت شود.
کد خبر: ۸۴۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 19 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رضا زارعی ، سطح باغات بارور بادام استان را حدود ۱۳۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال چهار هزار تن بادام از باغات استان برداشت شود که احتمالا حدود ۴۰۰ تن از محصول این باغات به شکل نوبرانه چغاله بادام به بازار خواهد آمد.

زارعی گفت: در همه شهرستان‌های استان بجز قصر شیرین باغات بادام داریم.

زارعی در ادامه اشاره‌ای هم به باغات گوجه سبز استان کرمانشاه داشت و گفت: این استان ۱۴۰ هکتار باغ گوجه سبز نوبرانه دارد که پیش‌بینی می‌شد امسال ۸۴۰ تولید داشته باشد، اما به دلیل وقوع بارندگی های شدید و تگرگ در فروردین ماه این باغات با افت عملکرد حدود ۳۰ درصدی مواجه شده اند.

زارعی با بیان اینکه چغاله بادام و گوجه سبز به عنوان نوبرانه های کرمانشاه هم اکنون در بازار هستند، گفت: برداشت چغاله بادام و گوجه سبز تا حدود یک ماه آتی ادامه خواهد داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازار کساد نوبرانه ها در کرمانشاه در سال جاری به دلیل شیوع کرونا، گفت: کرونا باعث افت قیمت نوبرانه های کرمانشاه شده، بگونه ای که اوایل سال گذشته نوبرانه های استان با قیمت هر کیلوگرم حدود ۱۲۰ هزار تومان عرضه می شد که امسال در ابتدای فصل برداشت حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان بود و هم اکنون نیز به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار