معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید با پذیرش بیش از یک‌هزار و 520 دانشجو تلاشمان بر این است تا در این حوزه موفق‌تر عمل کنیم.
کد خبر: ۸۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 25 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی ابراهیمی صبح امروز در نشست اصحاب رسانه با مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: سیاست کلی این دانشگاه در یک سال اخیر توسعه کیفی تحصیلات تکمیلی بوده که در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری به انجام رسیده است.

وی مقوله کمیت و کیفیت را مقوله‌ای توام و در کنار هم به مانند مقوله زمان و مکان توصیف کرد و افزود: همیشه کمیت حلال مشکلات نیست بلکه سعی داریم تا کیفیت‌بخشی آموزشی را در کنار امر کمیت‌ها و افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی مدنظر قرار دهیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: ما در سال تحصیلی جدید و آغاز مهر ماه 120 دانشجو در مقطع دکتری و یک‌هزار و 400 دانشجو را در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می‌کنیم.

ابراهیمی با اعلام اینکه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در مقطع دکتری به صورت الکترونیکی آغاز شده و تاکنون 75 درصد پذیرفته‌شدگان مدارکشان را به دانشگاه محقق اردبیلی ارائه کرده‌اند، عنوان کرد: ثبت‌نام از قبول‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد از 14 شهریور ماه جاری آغاز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ازدحام در ورودی به دانشگاه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مشاهد می‌شود، گفت: در حالی که صندلی‌های خالی را در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه‌ها شاهد هستیم انباشت دانشجویان متقاضی را در تحصیلات تکمیلی و دکتری به عینه مشاهده می‌کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: اگر زمانی علاقمندی برای ورود به تحصیلات مقطع کارشناسی بود در حال حاضر این ورودی به تحصیلات تکمیلی بیشتر از گذشته احساس می‌شود و در این زمینه یک رقابت عجیبی بین استان‌ها آغاز شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه استان اردبیل استان صنعتی نیست که اغلب فارغ‌التحصیلان راهی بازار کار شوند، بیان کرد: بیشتر گرایش‌ها را به سمت میان رشته‌ای و بین‌رشته‌ای از سوی متقاضیان شاهد هستیم که انتظار می‌رود در این زمینه یک حرکت موثر و گام جدی در توسعه تحصیلات میان رشته به انجام برسد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: ما تلاشمان بر این است تا هم به جهت کمی و هم کیفی توسعه تحصیلات تکمیلی در استان اردبیل به انجام برسد که در این زمینه یک حرکت و رویه‌ متفاوتی را نسبت به گذشته شاهد و ناظر هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
سلام دانشگاه محقق باعظمتی که شماوصف می کنیدچرادررشته حقوق پذیرش دانشجونداردوباتوجه به اینکه روسای این دانشگاه اغلب ازعلوم پایه بوده اندرشته های علوم پایه رشدداشته است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار