بارش شدید باران از شب گذشته در حالی مسافران تابستانی اردبیل را غافلگیر کرده که طبق اعلام هواشناسی استان بارش ها تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۸۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 25 August 2015

به گزارش مهر، در پی تجربه دمای ۴۳ درجه ای در روز دوشنبه هفته گذشته با کاهش ۱۲ درجه ای دما طی روزهای بعد اردبیلی ها چرخش قابل توجه وضعیت آب و هوایی را تجربه کردند و از تابستان داغ به تجربه بهاری ابری و بارانی رسیدند.

این در حالی است که شمار قابل توجه گردشگران و مسافران از ابتدای تابستان و بعد از اتمام ماه رمضان به این استان سفر کرده اند و  در هر گوشه و کناری مسافران چادرهای اقامتی خود را برپا کرده اند و از آب و هوای بی نظیر کوهستانی در دامنه سبلان لذت ببرند.

افت دما موجب شد بارش ها در ابتدا به صورت مقطعی و سپس با افزایش تدریجی همراه شده و شب گذشته در نیمه های شب بارش تند باران طراوت بهاری را برای استان اردبیل به ارمغان بیاورد.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان بارش ها در اغلب نقاط استان به ثبت رسیده است و بیشترین بارش از شهرستان نمین با ۱۵ میلی متر و کمترین با دو دهم میلی متر از شهرستان کوثر به ثبت رسیده است.

علی دولتی مهر تصریح کرد: فرودگاه اردبیل ۱۴ میلی متر بارش، مشگین شهر ۱۱ میلی متر، اردبیل ۱۰ میلی متر، سرعین هشت میلی متر، گرمی شش میلی متر، نیر چهار میلی متر و پارس آباد سه میلی متر است.

وی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا پایان هفته  هوای ابری و نیمه ابری همراه با بارش در اغلب نقاط استان تجربه خواهد شد و به ویژه از بعد از ظهر امروز بارش ها در شمال و مرکز استان شدت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار