نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: براساس درخواستی که از وزارت نفت داشتم قرار شده، آبگیر پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس که آماده نصب است به پروژه آب شیرین کن بندرعباس اختصاص پیدا کند.
کد خبر: ۸۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 25 August 2015
 به گزارش تابناک از روابط عمومی استانداری، جاسم جادری ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ به اجرای برنامه‌های توسعه متوازن شرق و غرب استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی شهرستان جاسک از دولت به مجلس ارسال و در کمیسیون مربوطه نیز تصویب شده و باید در صحن مجلس مطرح شود.
 
وی بر لزوم تقویت و آموزش نیروهای بومی و ماندگار برای توسعه استان هرمزگان تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در جاسک و رشته‌های تحصیلی مرتبط در دانشگاه‌های هرمزگان برای تأمین نیاز تخصصی و علمی استان با توجه به تعریف توسعه دریا محور برای هرمزگان در راستای تأمین نیاز بخش فنی صورت می‌گیرد.
 
استاندار هرمزگان ادامه داد: برای توسعه غرب هرمزگان نیز ایجاد منطقه آزاد پارسیان (گاوبندی) مدنظر بوده و همچنین قرار است با توجه به وجود منطقه ویژه صنایع انرژی بر در پارسیان این منطقه نیز به قطب تولید فولاد و آلومینیوم و پتروشیمی تبدیل شود.
 
جادری خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته 3.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس جذب شده است.
 
وی در خصوص وضعیت بحران کمبود آب در هرمزگان، اظهار داشت: متأسفانه در گذشته برای تأمین آب استان هرمزگان اقدام تأثیرگذاری انجام نشده و تنها منتظر بارندگی بوده‌اند.
 
جادری تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات مازاد درآمد استان نزدیک به 12 میلیارد تومان را برای طرح های تأمین آب اختصاص دادیم و اولویت اساسی ما تأمین آب مردم است.
 
وی با تأکید بر اینکه معتقدیم باید برای بخش آب برنامه‌ریزی دقیق و علمی انجام شود، گفت: براساس درخواستی که از وزارت نفت داشتم قرار شده، آبگیر پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس که آماده نصب است به پروژه آب شیرین کن بندرعباس اختصاص پیدا کند که موجب تسریع در راه‌اندازی آن خواهد شد.
 
استاندار هرمزگان در ادامه به وضعیت حمل و نقل در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: بندر شهید رجایی روزانه با 12 هزار کامیون ورودی و خروجی مواجه است و در هفته دولت 90 کیلومتر بزرگراه را در هرمزگان افتتاح خواهیم کرد اما با این وجود در راهسازی باید خیلی کار کنیم.
 
وی بیان داشت: خوشبختانه هرمزگان از هر چهار شبکه حمل و نقلی برخوردار است و در نظر داریم که شرکت‌های حمل و نقلی را ترغیب کنیم که از ظرفیت راه آهن بیشتر استفاده کنند.
 
جادری اضافه کرد: ظرفیت بنادر هرمزگان نیز بسیار زیاد است و بندر شهید رجایی در حال حاضر تنها در یک فاز کار می‌کند و فاز دوم آن نیز امسال تکمیل می‌شود که در این صورت کشتی‌های بزرگ بیشتری در آن پهلو می‌گیرند و صادرات و واردات کالا از طریق آن افزایش خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه بیشترین سهم از اعتبارات موجود هرمزگان مربوط به فصل حمل و نقل است، عنوان کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی ایرلاین یا هواپیمایی مخصوص استان هرمزگان، سرمایه‌گذار خرید هواپیما نیز اعلام آمادگی کرده و در آینده نزدیک استان هرمزگان دارای ایرلاین مخصوص خود به نام هرمز ایر خواهد بود.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به سکونت نیمی از جمعیت هرمزگان در روستاها، اظهار داشت: برای خدمت‌رسانی به مردم روستاها و ایجاد اشتغال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری کوچک، توجه ویژه به بخش کشاورزی و منابع طبیعی با اختصاص اعتبار 87 میلیارد تومانی به این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته و روستاها می‌توانند منبع تأمین بسیاری از مواد غذایی و لبنی باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار