پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۳۳۶ تن افزایش یافت؛ این آماری است که معاون بهداشت وزارت بهداشت ارائه کرد و بی ارائه آمار مبتلایان در استان‌های مختلف، نشست خبری را ترک کرد.
کد خبر: ۸۲۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 03 March 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۳۳۶ تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رئیسی، «معاون بهداشت» وزیر بهداشت که برای دومین روز متوالی مسئولیت ارائه آمار روزانه مبتلایان و جان باختگان کووید ۱۹ در کشور را عهده دار شده بود، در این باره گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، ابتلای ۸۳۵ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز در مجموع ۴۳۵ تن از افراد بستری شده بهبود یافته‌اند.

رئیسی در ادامه بر مراجعه ۸۵۳۲ نفر به مراکز درمانی تا به امروز تاکید کرد و افزود: از این تعداد از ۵۷۳۷ نفر تست گرفته شد که در نتیجه این تست‌ها، ابتلای قطعی ۲۳۳۶ نفر به کووید ۱۹ محرز شده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه بی آنکه توضیحی درباره چرایی تغییرات به وجود آمده در ارائه آمار روزانه ارائه دهد، نشست خبری را ترک کرد تا برای دومین روز متوالی آمار رسمی مبتلایان قطعی در هر استان کشورمان اعلام نشود. تغییری ابهام آفرین که معلوم نیست دلیل اتخاذش چیست و چرا در خصوص آن توضیحی ارائه نشده و نمی‌شود؟!

گفتنی است، دکتر جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت دو روز پیش به سوگ پدر نشست و دلیل غیبت وی و حضور دکتر رئیسی در نشست‌های ظهر هر روز برای ارائه آمار مبتلایان و جان باختگان، اشتغال سخنگو به امور تدفین پدر مرحومش عنوان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار