رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل گفت: در اجرای طرح تحول سلامت یکی از مشکلات و ابهامات بی‌توجهی به جایگاه بخش خصوصی در حوزه درمان است.
کد خبر: ۸۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 24 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور جعفری‌نمین صبح امروز در مراسم تجلیل از پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: اول شهریور ماه روز پزشک و 5 این ماه نیز روز داروساز نامگذاری شده که به فعالان پرتلاش این حوزه که در حقیقت بازوان توانمند اجرایی در عملیاتی شدن مطلوب طرح نظام سلامت هستند تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی در این استان از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب در صحنه بوده و در راهپیمایی‌های روزهای سرنوشت‌ساز انقلاب با روپوش سفیدشان در صحنه‌ها حاضر شده و مدافع انقلاب بوده‌اند، گفت: در روزهای 21 و 22 بهمن ماه در اوج مبارزات ملت ایران در سال 57 پزشکان با تلاشی جدی سعی‌شان بر حضور موثر در صحنه‌ها بوده به طوری که در جبهه‌های حق علیه باطل و حضور در مناطق محروم همچون جهادگران بی‌ادعا نقشی تاثیرگذار داشتند و در این استان نیز با وجود کمبود پزشک، پزشکان اردبیلی با کشیک شبانه‌روزی و حضور در بیمارستان‌ها همیشه همراه مردم بودند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل با نام بردن از بزرگان پزشکی این شهر همچون برزگر جلائی، مرحوم حسین ملکی و مرحوم آقازاده ادامه داد: مردم قدرشان اردبیل نیز در تشییع پیکر این پزشکان خدوم سنگ تمام گذاشته و در صحنه برای ارج نهادن به زحماتشان پرشکوه حاضر شدند.

جعفری‌نمین اجرای طرح تحول نظام سلامت را بیان کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح پزشکان و این جامعه پرتلاش به عنوان بازوی اصلی حضور پیدا کرده و اگر امروز 80 درصد در اجرای این طرح توفیقات به دست‌ آمده، در سایه همت جامعه پزشکی بوده است.

وی با اشاره به برخی از معایب و نقص‌های اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد: در این طرح جایگاه پزشکان عمومی و نظام ارجاع نادیده گرفته شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل به مبهم بودن جایگاه بخش خصوصی نیز در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: عدم همکاری سازمان‌های بیمه‌گر تکمیلی بر دامنه مشکلات دغدغه‌ها و گرفتاری‌های افزوده است و این معایب باید برطرف شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در سطح کشور دو پزشک این استان به عنوان پیشکسوتان جامعه پزشکی به نام‌های عبدالرحیم جلائی و نادر سرباز وطن به عنوان چهره‌های پزشکی کشور معرفی شده‌اند، یادآور شد: این پزشکان نمونه‌هایی از ایثار و فداکاری جامعه پزشکی این استان هستند که در اوج محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در صحنه حاضر بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از پزشکان نمونه استان اردبیل و دو پزشک نمونه کشوری عبدالرحیم جلائی و نادر سرباز وطن با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد و یاد و خاطره چهار پزشک مرحوم یک ساله این استان گرامی داشته شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار