امروز دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود امام خمینی (ره) به وطن و اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی است. دهه ای که در سال ۱۳۵۷ با ورود آن یگانه دوران، شور مردم فزونی یافت و در ۲۲ بهمن مهر پایانی برحکومت استبدادی شاهنشاهی زده شد.
کد خبر: ۸۱۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 01 February 2020

تجلی شور و شعور ملت انقلابی در آیینه قانون اساسی منعکس شد تا میثاق مکتوب نقشه راهی باشد برای ادامه مسیر و میزانی باشد برای سنجش انحرافات از اهدافی که ملت ایران برای خود ترسیم کرده است.

در این قانون که به حق مترقی است، انسان ها فارغ از رنگ و نژاد و... در درجه اول کرامت قرار دارند و برای هیچ شخص و گروهی تبعیض و امتیازی پیش بینی نشده است. در جای جای قانون تاکید بر اسلام است و ایران و ایرانی و ایضأ برادران و خواهران ایمانی.

تاکید نگارنده بر اصطلاح «میثاق مکتوب» است تا توجه همه ما به اجرای این میثاق نامه باشد و طلب ومطلوب ما مستند به آن

. هرگونه پندار ، گفتار و رفتاری از مردم وکارگزاران ومدعیان باید با محک قانون اساسی آزموده شود.

در این زمان که ملت ایران در حال و هوای انتخابات قرار گرفته است، چه خوب است همه مطالبات با بازخوانی قانون اساسی ،مطرح شود و همه از انتخاب شونده و انتخاب کننده با آمار و ارقام از میزان توفیقات بگویند و برای موادی از قانون اساسی که معطل مانده و یا کمتر توجه شده است، ایده های عملی ارائه کنند.

این امر ممکن نیست مگر با احساس تعلق مردم به کشور و نظام و اعتقاد به حضور ثمر بخش خویش در عرصه انتخابات. در پایان کلامی از امام امت (ره ) را به عنوان حسن ختام می خوانیم:
اگر در این نظام , کسی یا گروهی، خدای نا کرده بی جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران بر آید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتما پیش ازآنکه به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است.

- مجموعه سخنان امام(ره) و رهبری , ص ۷۱ ، (خ ن)

 سید سعید صابری، کارشناس ارشد حقوق خصوصی

مازندنومه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار