تابناک: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: کسانی که با هم نزاع می کنند، نه اصولگرا هستند و نه اصلاح طلب، زیرا در اصولگرایی و اصلاح طلبی نزاع و دعوا وجود ندارد.
کد خبر: ۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ 25 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه کاشان اظهار داشت: کسانی که نزاع می کنند به معنای حقیقی کلمه واقف نیستند که در اسلام دو رکن امامت و امت وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر کسی اصولگرا باشد، نمی تواند اصلاح طلب نباشد چون اصولگرا یعنی یک شخص یا یک سازمان که براساس اصول اسلام حرکت خود را تنظیم می کند و از سویی اصول اسلام به غیر از اصلاحات چیز دیگری نیست.

آیت الله نمازی یادآور شد: اصلاحات همان حقیقت ادیان الهی و شریعت اسلام است و اصلاحات بدون اسلام هم نمی شود و اصلاحات باید در چارچوب اسلام و شریعت انجام شود و همچنین اصولگرایی هم چیزی جز اسلام نیست.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علیمه قم تاکید کرد: امت را نباید به جبهه پایداری، کارگزاران، اصولگرایان و اصلاح طلبان تقسیم کرد، زیرا اگر اینها اسلام می خواهند و بدنبال دین هستند که همان امت است و به تعبیر قرآن، امت همان حزب الله است.

وی افزود: اگر اینها بدنبال چیز دیگری به جز اسلام هستند، خودگرا هستند و بحث منیت وجود دارد و این از اشکالاتی است که در مسائل سیاسی کشور وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر تشکل های سیاسی چه تابلو دار، چه بی تابلو هدفشان این است که همه در راستای اسلام کار کنند، جایگاهشان بالای سر ماست، اما اگر هدفشان چیز دیگری است این اسلام نیست.

وی تاکید کرد: گروه های سیاسی باید مانند هیات های مذهبی هدفشان فقط اسلام باشد.

وی همچنین گفت: دانشگاه محل معرکه، درگیری و زورآزمایی ها نیست، بلکه میدان علم و دانش آموزی است.

آیت الله نمازی تصریح کرد: جوانان بهترین دوران عمر خود را برای کسب علم آموزی در دانشگاه ها می گذرانند و نباید وقت آنان صرف کارهای بیهوده و درگیریها بشود.

وی تاکید کرد: انجمن های اسلامی باید در کنار فراگیری دروس تخصصی، علمی و فنی در هر رشته بدنبال افزایش و تقویت بنیه اعتقادی، باورها، اخلاق، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشند.

وی مذاکرات 1+5 را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این کشورها در موضوع هسته ای درمانده اند و می خواهند با مذاکره ما را وادار به تسلیم و سازش بکنند.

امام جمعه کاشان همچنین با بیان اینکه ظرفیت ها و استعدادهای کشور نباید تکه تکه شود، تاکید کرد: اگر گروه های سیاسی کشور هدایت نشوند، تفرقه در جامعه بوجود می آید و این برای کشور خطرناک خواهد بود.

وی افزود: اگر از دانشجویی اشتباهی رخ بدهد، باید بدلیل شرایط سنی با وی به تندخویی برخورد نکرد و از سویی هم نباید به ظاهر جوانان بلحاظ مد و اصلاح نگاه کنیم، چرا که این موارد جزو اقتضای سنی آنهاست.

آیت الله نمازی اسلام را دارای سه بخش، فقه القلب، فقه النفس و فقه الجوارج دانست و از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه ها خواست، فقه القلب را که همان باور کردن مسایل اعتقادی توحید، معاد، نبوت، عدل و امامت است را در اسناسنامه این تشکل دانشجویی لحاظ کنند.

اعضای انجمن اسلامی دانشگاه کاشان نیز گزارشی از فعالیت های این انجمن ارایه کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار