کد خبر: ۷۹۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 25 October 2019

تابناک / رئیس گروه امور شوراهای استانداری گیلان با تأکید بر دقت در تنظیم قرارداد با افراد و نهادهای خدمات رسان گفت: قراردادهایی شورا و شهرداری با افراد مختلف می‌بندد، باید طوری این قرارداد تنظیم شود تا برای مردم و شهر مشکلی ایجاد نشود‌.

حمزه خوشحال ظهر امروز در جلسه کارگاه آموزشی اعضاهای شورای اسلامی ۶ شهرستان استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید به وظیفه خود به‌درستی عمل کنند، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی انتخاب مردم بوده و نمایندگان منتخب باید تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمت به مردم انجام دهند.

وی با اشاره به نقش کارگاه‌های آموزشی در درست اجرایی شدن وظایف شورا گفت: بعضی از افراد شوراهای اسلامی از وظایف خود به‌درستی آگاه نیستند و نمی‌دانند باید در شورا چه وظیفه‌ای را انجام دهند لذا برگزاری کارگاه‌های آموزشی بسیار می‌تواند به این اعضا کمک کند‌.

رئیس گروه امور شوراهای استانداری گیلان با اذعان به اینکه تفسیر قانون بر عهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: عده‌ای تفسیر قانون را از وظایف شورا و مجلس می‌دانند درحالی‌که  تفسیر اصلی قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و شوراها باید در کار هر نهادی که در امور شهری و ارائه خدمات نقش دارند نظارت کند که تاکنون این کار به‌خوبی انجام‌شده است.

خوشحال با تأکید بر ارائه طرح‌های عمرانی توسط اعضا شورا اسلامی بیان کرد: اعضا شورا، طرح‌های عمرانی که سعی دارند در شهرستان خود اجرایی کنند را باید به شورای عالی استان فرستاده و این شورا وظیفه‌اش تهیه این طرح‌ها بر اساس معیارهای قانونی است.

وی با بیان اینکه شورای عالی استان می‌تواند طرح‌های خود را به مجلس بفرستد، تصریح کرد: شورای عالی استان بعضی از طرح‌هایی که تصور می‌کند برای استان و‌ کشور مفید است را می‌تواند برای تصویب به مجلس شورای اسلامی یا دولت بفرستد و از اعضا شورا درخواست دارم به این امر توجه جدی کنند‌.

رئیس گروه شوراهای استانداری گیلان با تأکید بر دقت در تنظیم قرارداد با افراد و نهادهای خدمات رسان گفت: قراردادهایی که شورا و شهرداری با افراد مختلف می‌بندد، باید طوری این قرارداد تنظیم شود تا برای مردم و شهر مشکلی ایجاد نشود‌.

خوشحال لازمه پیشرفت یک شهر را انتخاب شهردار مناسب عنوان کرد و افزود: اعضا شورا پس از انتخاب خود باید هرچه سریع‌تر، شهردار منتخب خود را بر اساس معیارهای قانونی و در راستای پیشرفت و عمرانی انتخاب کنند.

وی با اذعان به اینکه برکناری شهردارها مراحل مختلف و متفاوتی دارد، خاطرنشان کرد: شهردار به چند طریق ازجمله، استعفا کتبی شهردار با تصویب اعضا شورا، برکناری و یا تعلیق می‌تواند از سمت خود برکنار شود که باید تمام این مراحل به‌درستی انجام گیرد.

رئیس گروه امور شوراهای استانداری گیلان با اشاره به عدم عزل شهردار بر اساس جناح‌بندی‌های سیاسی گفت: اعضا شورا باید در انتخاب و عزل شهردار، مردم و‌ پیشرفت شهرستان و شایستگی را موردتوجه قرارداده و از جناح‌بندی‌های سیاسی فاصله بگیرند که تاکنون در استان گیلان این‌گونه بوده است.

تأکید بر لزوم مشورت پذیری اعضا شورا با نهادهای مختلف

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه شوراها در همه امور باید مردم را در نظر بگیرند، اظهار کرد: اعضا شورا، منتخب مردم بوده و جامعه به این افراد اعتماد کرده‌اند لذا تمام اعضا شورا در انجام هرکاری باید آرامش مردم را موردتوجه قرار دهند.

رحیم حیدری گلرودباری با تأکید بر لزوم مشورت پذیری اعضا شورا با نهادهای مختلف گفت: اعضا شورا باید در انجام امور مربوط به شهر از همه افکار و سلیقه‌ها استفاده کنند زیرا اصل شورا مشورت گرفتن و مشورت پذیری است.

وی با اذعان به اینکه شوراها به علت نوپا بودن دارای نقاط ضعفی است، تصریح کرد: شوراهای اسلامی چند سالی است که تشکیل‌شده و علی‌رغم نقش مؤثر در جامعه دارای نقاط ضعفی است که باید برای حل این نقاط ضعف تلاش کرد.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، با اشاره به نقش شورا در ایجاد آرامش جامعه افزود: شوراها با توجه به ضعف خود نباید اصل کار خود را فراموش کنند زیرا با حضور شورا کار خدمات‌رسانی به شهر و روستاها بیشتر شده است.

حیدری با تأکید بر وظیفه شورا درگرفتن امکانات برای شهرها و روستاها بیان کرد: شوراها نقش مثبتی درگرفتن امکانات برای شهرها و روستا دارد و برای انجام این کار باید همه نهادها، مشارکت کنند زیرا اگر همکاری نکنند نقش دولت د جامعه معلوم نمی‌شود.

وی لازمه تسریع در عملکرد اعضا شورا اسلامی را برگزاری کلاس‌های آموزشی دانست و گفت: آموزش در حوزه‌های مختلف باید مبنا قرار گیرد زیرا هنوز در شوراهای اسلامی کاستی‌هایی وجود دارد و باید با آموزش مستمر از این کاستی‌ها جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار