معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: احداث بازارچه مرزی در سه راهی باینگان از توابع شهرستان پاوه مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.
کد خبر: ۷۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 18 August 2015

مجتبی نیک کردار روز سه شنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: احداث بازارچه مرزی در سه راهی باینگان می تواند اماکن اقامتی متعددی را در اطراف بازارچه ایجاد کند و در فصول مختلف سال بویژه تعطیلات نوروزی و تابستانی موجب جذب گردشگر در این منطقه شود.

وی افزود:طرح احداث بازارچهاز سوی سازمان همیاری شهرداری هادر زمینیبه مساحت ۲۰ هکتار به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ارائه شده است که به منظور تصویب نهایی می بایست نسبت به رفع ایرادات آن اقدام شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد:بر اساس مصوبات پیشین تا نزدیکی های بازارچه سه راهی باینگان به شهر تبدیل خواهد شد که در این صورت و با قرارگرفتن بازارچه به عنوان جزیی از شهر مشکل مغایرتپروژه با طرح عمران ناحیه اینیز برطرف خواهد شد.

نیک کردار گفت: با راه اندازی این بازارچه، مردم روستاهای اطراف آن نیز می توانند در آن مشغول به کار شده که مانع از مهاجرت آنها به شهرها می شود.

وی افزود: آب بهداشتی بازارچه را می توان از منابع آب روستاهای اطراف سه راهی باینگان تأمین کرد که سازمان همیاری شهرداری ها می بایست اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

در این جلسه، سه طرح که شامل پرواربندی گوساله 200 راسی در روستای ورویس کرمانشاه، پرورش کبک پنج هزار و 670 قطعه ای در روستای هجر شهرستان صحنه و احداث یک اتاقک نگهبانی در اراضی زراعی روستای چشمه سهراب هرسین مورد موفقت اعضا قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار