معاون میراث فرهنگی خبر داد؛
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نخستین پرواز مستقیم اردبیل به مقصد استانبول روز 29 مردادماه سال‌جاری از محل فرودگاه اردبیل برقرار می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 16 August 2015


به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، قادر تقی‌زاده اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، شرکت خدمات مسافرتی مدار اقدام به عقد قرارداد با شرکت اطلس جت ترکیه به منظور برقراری پرواز چارتر بین اردبیل و استانبول کرده است.

وی با بیان اینکه نخستین پرواز 29 مردادماه سال‌جاری از محل فرودگاه اردبیل انجام می‌گیرد، تصریح کرد: پروازهای بعدی به فاصله یک هفته از هم در روزهای پنجم، دوازدهم و نوزدهم شهریورماه ساعت 4:20 بامداد از اردبیل و برگشت ساعت 11:30 به وقت استانبول برقرار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ظرفیت هواپیمایی این پرواز را 216 نفر عنوان کرد و گفت: جلسه‌ای با 31 دفتر خدمات مسافرتی فعال استان جهت هماهنگی، فروش بلیط و برگزاری تور استانبول در سالن اجتماعات این اداره کل تشکیل می‌شود.

تقی‌زاده با تأکید بر اهمیت برقراری خط هوایی خارجی از مسیر اردبیل به ترکیه افزود: در صورت مشارکت دفاتر و تداوم پرواز می‌توان در گام‌های بعدی نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در شهر استانبول و جذب گردشگر از این کشور اقدام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استانبول به عنوان یک شهر توریستی سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است که در صورت تداوم پروازها و معرفی شایسته قابلیت‌های گردشگری استان در این شهر توریستی، می‌توان علاوه بر جذب گردشگران ترکیه‌ای، گردشگران دیگر کشورها را از این کشور همسایه به تماشای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این استان نیز جذب کرد.

تقی‌زاده با اشاره به منفی بودن تراز گردشگری کشور در شرایط فعلی اضافه کرد: در مقابل شش میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی خارج شده از ایران، چهار میلیون و 500 هزار گردشگر در سال 93 وارد کشور شده که در این راستا مقرر شده براساس تدابیر و پیش‌بینی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این تراز تا پایان برنامه ششم مثبت شود.

وی از برقراری تورهای استانبول توسط شرکت خدمات مسافرتی مدار به مدت 6 شب اقامت و هفت روز خبر داد و گفت: در این تور 25 هتل سه ستاره تا پنج ستاره در شش نقطه استانبول توسط شرکت یاد شده رزرو شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه هزینه تورها از یک میلیون و 440 هزار تومان تا سه میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است، افزود: خدمات تور شامل خدمات ترانسفر فرودگاهی و گشت شهری است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار