یاسر هاشمی رفسنجانی برای مشارکت در احداث پروژه همراه سرای بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به دعوت دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
کد خبر: ۷۶۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 04 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یاسر هاشمی رفسنجانی مدیرعامل موسسه خیریه رها از برخی پروژه‌های درمانی در شهر یاسوج از جمله مرکز پزشکی هسته‌ای، مرکز بیماری‌های خاص، بخش اورژانس و چند ساختمان بازدید کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با هاشمی رفسنجانی با تشریح دلایل محرومیت‌های تاریخی این استان گفت: بدون شک رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان نیازمند ورود خیرین است.
دکتر پرویز یزدانپناه خواستار مشارکت موسسه خیریه رها در برخی پروژه‌هیا حوزه بهداشت و درمان شد و افزود: انتظار داریم این موسسه شهرستان کهگیلویه بزرگ را به صورت ویژه ببیند و در صورت امکان برای احداث برخی پروژه‌ها در این حوزه مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه پروژه همراه سرای بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بعد از مدتی از آغاز فعالیت و اتمام تعهد خیر متوقف شد، بیان کرد: امیدوارم با ورود موسسه خیریه رها این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
مدیرعامل موسسه خیریه رها نیز در این نشست گفت: هدف ما از حضور در شهرزیبای یاسوج در حوزه نظام سلامت و مسئله درمان و مخصوصا مسئله بیماران و به تبع آن همراهان بیمار بوده است.
یاسر هاشمی رفسنجانی افزود: یاسوج مرکز استان بوده و به تبع نوع شهریت آن و کلان شهر بودن نسبت به استان باعث سرمایه گذاری مراکز درمانی در مرکز استان شده و  بیماران در سراسر استان به این شهر سفر می‌کنند که در حوزه درمان مورد پذیرش قرار می گیرند.
وی ادامه داد: موضوع جدی که عمدتا در کلان شهرها، مراکز استان و نیز در پایتخت مطرح است و به طور جدی معضل شده، مشکل همراهان بیمار است که باید شرایط و خدماتی که برای انها معین شده است را اجرا کنیم، اما متاسفانه این خدمات ارائه نمی شود و همواره همراهان بیمار در اطراف بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت نامنظم و ناهمگون در شرایط بد در چادر شب را روز می کند که باید چتر حمایتی در این خصوص صورت گیرد.
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در تهران نیز کارهای خوبی در این خصوص انجام داده‌ایم، کارهای مطالعاتی و اجرایی مناسبی به عنوان همراه سرا(پروژه همراه سرای آنلاین) و مسائلی از این دست داشتیم و امروز با خیرین سلامت ضهر یاسوج گفتگو کرده و بازدیدهایی نیز انجام دادیم و خوشبختانه این فرصت ایجاد شد تا در این حوزه با امکانات مستعدی که شهر یاسوج دارد کمک کنیم تا به نحوی بخشی از این مشکل را حل نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین بازدید هایی از مرکز پزشکی هسته‌ای، مرکز بیماری های خاص، بخش اورژانس و چند ساختمان دیگر داشتیم که سعی نمودیم تا نیاز ها و مشکلات این حوزه ها را بررسی نماییم و در صورت امکان پذیر بودن پیگیری و توجه ویژه نماییم.
هاشمی رفسنجانی بیان کرد: مراکزی که مورد بازدید ما با امکانات خدماتی و رفاهی که دارند هنوز به چند میلیارد نیاز دارند تا به استاندارد عادی برسند و این توجه بیشتر دولت به این مناطق به خصوص مناطق محروم را می طلبد تا جدی‌تر در این راستا قدم برداشته شود.
وی گفت: همراه سرای بیماران می‌تواند به عنوان اولین پروژه ما در راستای خدمت رسانی به مردم شریف این استان باشد که درصدی از کارهای آن پیشرفت کرده و نیز طراحی و موقعیت مکانی درست و مناسبی داشته که حدود 100 میلیون تومان هم بودجه به آن تخصیص داده شده و امید است کارهای این پروژه که هم اکنون متوقف شده شروع و به زودی افتتاح شود.
مدیرعامل موسسه خیریه رها اظهار داشت: در خصوص شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان نیز صحبت شده مقرر شد برنامه ریزی و اطلاعات لازم از نوع و میزان مراکز درمانی، میزان مراجعه بیماران خارج از استان و خارج از شهر صورت گرفته و جمع آور شود زیرا امکان دادن زمین هست و پس از تعیین دیتاها و آمار درست طراحی های لازم انجام پذیرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار