مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی استان اردبیل را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۷۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 12 August 2015

ابراهیم فریدی در گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: روز 21 مرداد به نام روز صنایع کوچک نامگذاری شده است، چراکه 51 سال پیش شاهد تأسیس نخستین ناحیه صنعتی در کشورمان در استان خوزستان بودیم که به همین مناسبت این روز به نام صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در تعریف صنایع کوچک به اشتغالزایی 50 نفر و زودبازده بودن آن تأکید شده است، گفت: اگر در یک واحد صنعتی زمینه اشتغال 50 نفر فراهم آید صنایع کوچک نامگذاری شده و دولت نیز حمایت‌های لازم را از این ناحیه انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه به طور متوسط 93 درصد واحدهای صنعتی کشور واحدهای کوچک به شمار می‌روند، افزود: در استان اردبیل این متوسط بیش از 95 درصد است که شامل واحدهای صنعتی کوچک و متوسط می‌شود.

فریدی تصریح کرد: از یک‌هزار و 63 واحد صنعتی در سطح استان بیش از یک‌هزار و 10 واحد صنایع کوچک محسوب شده و 53 واحد دیگر نیز صنایع متوسط و بزرگ محسوب می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: از این تعداد 565 واحد صنایع کوچک و زودبازده در شهرک‌های صنعتی مستقر شده که در سطح استان 16 شهرک و ناحیه صنعتی داریم که استقرار این واحدها زمینه اشتغال بیش از 9 هزار نفر را در سطح استان فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نقش ممتاز صنایع کوچک را در ایجاد اشتغال و افزایش تولید و صادرات یادآور شد و ادامه داد: تنها راهکار ما در خروج از رکود و غلبه بر معضل بیکاری حمایت از صنایع کوچک است.

فریدی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصاد مقاومتی، بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند به سهولت زمینه و فرصت تحقق خوداتکایی کشور و توانمندی اقتصاد مقاومتی را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه بحث حمایت از صنایع کوچک در استان اردبیل نیز با همراهی‌ها و پشتیبانی‌های مقام عالی استان به خوبی فراهم آمده است، گفت: شهرک‌های صنعتی در واگذاری زمین با حداقل قیمت و صدور پروانه به صورت رایگان و حمایت از واحدهای زودبازده با معافیت 60 درصدی پرداخت قیمت زمین بستری را فراهم کرده تا صنعتگران صنایع کوچک و متوسط بتوانند با قوت و قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به مصوبه مجلس و دولت در اجرای قانون رفع موانع تولید بیان کرد: بر همین اساس در دولت تدبیر و امید مقرر شد در مناطق کم برخوردار و محروم تا پنج سال معافیت‌های مالیاتی در شهرک‌های صنعتی اعمال شود.

فریدی در پایان گفت‌وگوی خود یادآور شد: قطعاً تلاش ما بر این خواهد بود تا یک بستر خوب و فراگیر در حوزه حمایت از صنایع کوچک فراهم آمده و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به سرعت شکل بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار